شناسهٔ خبر: 66861819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیران به صورت میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری کنند

استاندار خراسان جنوبی: مدیران دستگاه های اجرایی به صورت میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی را احصا و پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

مدیران به صورت میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری کنند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در سال جاری گفت: ما باید با هر اقدامی به تولید کمک کنیم و از ظرفیت‌های قانونی به نفع واحدهای تولیدی، صنایع و معادن استفاده کنیم.

استاندار با تاکید بر اینکه هرچی که تولید را کمک کند باید تسهیل کنیم نه اینکه مانع ایجاد کنیم، گفت: باید قوانین در کارگروه تسهیل به نفع مردم تفسیر شود.

وی در خصوص تامین سوخت معادن و صنایع نیز افزود: در این زمینه باید طی یک هفته پیش رو جلسه ای تخصصی با حضور معاونان استاندار و برخی سرمایه گذاران معادن و دستگاه‌های متولی برگزار و تصمیم گیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اهتمام بانک ‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه ضروری دانست و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فرمانداران باید مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی شهرستان‌ها را احصا کرده، به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کنند و با برگزاری کارگروه استانی در شهرستان‌ها مشکلات این واحدها پیگیری و رفع شود..

وی افزود: شناسایی مشکلات واحد‌های تولیدی راکد نیمه فعال در دستورکار قرار گیرد تا نسبت به فعال سازی آنها انجام شود.

استاندار گفت: همچنین پیگیری برای به روز رسانی بنگاه های اقتصادی که پرونده قضایی آنها در تملک بانک ها است، انجام شود تا تعیین تکلیف شوند و شاهد تعطیلی آنها نباشیم.

وی افزود: تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران نسبت به تعهدات خود در کارگروه تسهیل پایبند باشند.

آقای قناعت با اشاره به حضور تاریخی و بی سابقه مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع و وداع با پیکر شهید آیت الله رئیسی، گفت: مردم خراسان جنوبی هم در این مراسم سنگ تمام گذاشتند و انعکاس خوبی در رسانه های داخلی و خارجی انجام شد.

وی با اشاره به برپایی ۱۱۰ موکب در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی، افزود: حماسه و کار ارزشمند، فاخر و به یادمانی در تاریخ استان رقم‌خورد.

آقای قناعت افزود: کام و دل مردم به خاطر شهادت رئیس جمهور تلخ و داغدار شد اما این مردم با تشییع تاریخی خود نشان دادند که قدردان خدمات جهادی آیت الله رئیسی هستند.

جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: افرادی که اولین بار می خواهند از تسهیلات ستاد تسهیل استفاده کنند در اولویت قرار گیرند و این گونه نباشد که برخی از افراد مستمر از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: در سال گذشته ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان داشته ایم .

ذاکریان افزود: بیشتر این سرمایه گذاری ها از طرف کشورهای ترکیه و چین بوده و محدوده سرمایه گذاری همه نقاط استان است.

وی زمینه این سرمایه گذاری ها را کنستانتره آهن ، الیاف شیشه و غیره عنوان کرد.

نظر شما