شناسهٔ خبر: 67031705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تأمین آب کارگاه ها، مشکلی پیش روی راه آهن یونسی - قاین - بیرجند

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور گفت: یکی از مشکلات طرح راه آهن یونسی - قاین - بیرجند تأمین آب کارگاه‌های پیمانکاران است.

صاحب‌خبر -

خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور در جریان بازدید از طرح راه آهن یونسی - قاین - بیرجند گفت: روند کار با سرعت خوبی پیش می‌رود.

او با اشاره به اینکه طرح راه آهن یونسی- قاین - بیرجند یکی از مهمترین طرح‌های وزارت راه و شهرسازی است افزود: کریدور شرق کشور ۸۸۱ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در خراسان رضوی، ۴۵۰کیلومتر در خراسان جنوبی و ۳۸۱ کیلومتر در سیستان بلوچستان در حال اجرا است و باید با هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه این طرح تلاش کنیم.

خطیی، یکی از مشکلات اصلی اجرای این طرح را موضوع تأمین آب کارگاه‌های پیمانکاری عنوان کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا بتوانیم با پیگیری و رفع مشکلات پیمانکاران با سرعت بیشتری برای توسعه این طرح اقدام کنیم تا خراسان جنوبی بیست و پنجمین مرکز ریلی باشد.

عباس زاده معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده نگرانی‌ها برای تأمین منابع مالی حل شده که این مهم گره بزرگی از مشکلات پیمانکاران را حل می‌کند.

او افزود: برای تأمین آب، سوخت و همچنین مصالح جلساتی برگزار شده و مشکلات هر چه زودتر برطرف می‌شود. 

عباس زاده همچنین با اشاره به اینکه تأمین نیروی انسانی و ماشین آلات برای پیمانکاران از جمله مشکلات است بیان کرد: پیمانکاران جدیت لازم را در روند پیشرفت طرح داشته باشند تا این طرح در کمترین زمان به سر انجام برسد.

اسحاقی نماینده مردم در شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه راه‌آهن یونسی - قاین - بیرجند یک محور تثبیت شده و مصوب هئیت دولت است گفت: امروز در تمام قطعات آن پیمانکاران با یک اراده قوی و با حمایت‌هایی که از طرف وزارت راه و شهرسازی و همچنین دولت شده فعال هستند.

او گفت: بعضی از موانع در استان از قبیل تعیین تکلیف مالکین اراضی که زمین در اختیار گذاشته اند و یا تأمین آب که استان بدون تأمین مالی می‌تواند این طرح را تسریع کند. 

 در این بازدید ایستگاه قاین نیز جانمایی شد.

نظر شما