شناسهٔ خبر: 60787290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تا دو ماه آینده

آغاز رسمی عملیات اجرایی طرح راه آهن بیرجند- قاین - یونسی

عملیات اجرایی طرح راه آهن بیرجند - قاین - یونسی تا دو ماه آینده آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، استاندار در مراسم تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی استان درآغاز رسمی عملیات اجرایی طرح راه آهن بیرجند- قاین - یونسی فرهنگسرای بیرجند گفت : تاکنون ۶ پیمانکار این طرح مشخص و مشغول به کار شده اند و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای تمام مسیر ریلی خراسان جنوبی از محل تهاتر نفتی تأمین اعتبار شده است.

آقای قناعت افزود : رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه با تأمین منابع اعتباری طرح راه‌آهن بیرجند -قاین-یونسی از محل تهاتر نفتی موافقت کردند، مجوز راه آهن نهبندان - بیرجند (کریدور جنوب به شمال) را نیز تأیید کردند که اتفاق بسیار بزرگی برای استان است و ترانزیت کالا از آسیای میانه به آسیای مرکزی را تسهیل می کند. 

استاندار همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح خط انتقال گاز دشتک - زابل - نهبندان در این هفته با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد و  گفت: با اجرای این طرح خراسان جنوبی از شرایط انتهای خط گاز بودن، خارج می شود. 

آقای قناعت افزود: این اقدام زیرساختی از تکرار بحران سرمای زمستان سال گذشته جلوگیری می‌کند و علاوه بر خط لوله شمال، از جنوب استان (منطقه سیستان و بلوچستان) نیز تغذیه گاز را داریم. 

وی گفت : این طرح به طول ۳۰۰ کیلومتر از زابل به سمت نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

استاندار همچنین جهاد کشاورزی را از حوزه‌های پیشران اقتصادی استان عنوان کرد و افزود : سیاست دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی در  خراسان جنوبی افزایش راندمان آبیاری و بهره‌وری آب است.

 آقای قناعت گفت : در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری اجرا و همچنین ۳۶۰ رشته قنات به طول ۸۹ کیلومتر احیا و مرمت شده که این نشان می‌دهد مسیر حرکت درست بوده است.

در این مراسم از جام قهرمانان نمونه تولیدات بخش کشاورزی، نشان افتخار قهرمانان تولید بخش کشاورزی و سند اصلاح الگوی کشت خراسان جنوبی رونمایی شد.

نظر شما