شناسهٔ خبر: 67024646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قائم مقام شرکت آبفا استان:

میزان ذخیره آب استان قزوین بر اثر مصرف زیاد آب پایین آمد

قائم مقام شرکت آبفا استان: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب قزوین گفت: در مناطق شمال شهر به خصوص نواحی ۲ و سه با کاهش فشار آب روبرو هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا در قزوین، مهدی حسین خانی با اعلام این خبر گفت: محله مالکانه در مینودر و برخی محلات پونک و مناطق شمالی کانال آبرسان طالقان در شهر قزوین از عمده نقاطی هستند که مشکل کاهش فشار دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به شروع فصل گرما شاهد مصرف بیش از حد از شبکه مخازن آبی خواهیم بود که عمده مصرف مربوط به مصارف خانگی به ویژه استفاده از کولرهای آبی است.

حسین‌خانی ادامه داد: مصرف زیاد آب بر اثر گرمای هوا باعث شد تا میزان ذخیره آب در منابع آبی استان قزوین به پایین ترین سطح خود برسد.

این مسئول ادامه داد: با وقوع کاهش فشار آب همکاران ما تمهیداتی اندیشیدند که به موجب آن در ۲۴ ساعت گذشته ۲ حلقه چاه وارد مدار بهره برداری شد.

قائم مقام آبفای قزوین خاطرنشان کرد: با شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی، شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب خواهیم بود که از شهروندان عزیز خواهشمندیم در مصرف خودشان مدیریت کنند.

حسین خانی مصرف شبانه روز یک دستگاه کولر را ۲۰۰ لیتر آب اعلام کرد و ادامه داد: با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به آن، بازدید مستمر، جلوگیری از نشتی شیر و شلنگ تامین آب و اتصالات کولر، تنظیم شناور کولر، تعویض به موقع پوشال‌ها، عایق بندی کانال کولر به منظور جلوگیری از هدر رفت سرما و استفاده از دور کند کولر به افزایش راندمان دستگاه و تا حد مقدور به کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب در کولر منجر می‌شود.

وی همچنین به راهکارهای دیگری در حوزه کاهش مصرف آب اشاره کرد و یادآور شد: جارو زدن حیاط به جای شستن با آب، کوتاه کردن زمان استحمام به هشت دقیقه، استفاده از لوازم کاهنده مصرف در شیرآلات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و سر دوش حمام و استفاده از کارواش برای شستشوی ماشین از دیگر موارد کاهش مصرف آب به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما