شناسهٔ خبر: 67306308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار ویژه ری خبر داد؛

فعالیت ۱۰ هزار نیروی اجرایی در ۴۶۸ شعبه اخذ رای شهرستان ری

ری- فرماندار ویژه ری گفت: ۱۰ هزار نفر در قالب هیات اجرایی، نظارت و بازرسی در ۴۶۸ شعبه وظیفه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در سطح شهرستان ری بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی باب الحوائجی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای برگزاری شایسته فرآیند انتخابات در سطح شهرستان ری اظهار کرد: با عنایت به مهلت ۵۰ روزه‌ای که در قانون اساسی جهت برگزاری انتخابات و تعیین رئیس جمهور با رأی مردم معین شده است، با دستور وزیر محترم کشور در تاریخ ۱۰ خردادماه سال جاری هیئت‌های اجرایی با حضور ۳۰ نفر از معتمدین و اعضای اداری به همراه اعضای هیئت نظارت تشکیل و با رأی گیری اعضای هیئت اجرایی در تمامی ۵ بخش تابعه شهرستان مشخص و صورت جلسات به وزارت کشور ارسال شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات جانمایی صندوق‌ها و شعب اخذ رأی بود که اطلاعات در سامانه مربوطه ذیل ستاد انتخابات کشور بارگذاری شد.

فرماندار ویژه ری گفت: تعداد ۴۶۸ صندوق در سطح شهرستان ری میزبان آرا مردم شریف قبله تهران خواهند بود که از این تعداد ۵۳ صندوق به صورت شعب سیار وظیفه جمع آوری آرا را در مناطق معین شده خواهند داشت و بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، زندان و به طور کلی مسیرها و مناطقی که به دلایلی با شعب ثابت فاصله زیادی دارند نقاط هدف صندوق‌های سیار خواهند بود.

باب الحوائجی در ادامه با اشاره به این نکته که انتخابات در این دوره به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: فرآیند احراز هویت رأی دهندگان در شعب به صورت الکترونیکی به وسیله دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد و مابقی فرآیند مانند رأی ریزی، شمارش آرا و تنظیم صورت جلسات به صورت دستی خواهد بود.

وی بیان کرد: در این دوره واجدان شرایط می‌توانند با شناسنامه و یا کارت ملی اقدام به رأی دادن کنند و در فرآیند رأی گیری هیچ گونه مهری توسط عوامل شعبه در شناسنامه‌ها درج نخواهد شد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان ری اضافه کرد: تعداد ۱۰ هزار نفر در قالب هیئت اجرایی، نظارت و بازرسی وظیفه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در سطح شهرستان ری بر عهده دارند و به تمامی مردم شریف شهرستان ری اطمینان می‌دهم با تمهیدات اندیشیده شده از سوی خادمین ملت آمادگی کامل در جهت برگزاری انتخاباتی شایسته در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی با تأمین سلامت و امنیت لازم در قالب ستاد انتخابات شهرستان ری را در روز ۸ تیرماه دارا می‌باشند.

وی افزود: در راستای رقابت‌های انتخاباتی ستادهای تبلیغاتی ۶ کاندید محترمی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی شورای محترم نگهبان تأیید شده اند در سطح شهرستان مشغول به فعالیت بوده که بنده ضمن عرض خدا قوت به همه عزیزان اعم از افراد فعال در ستادهای تبلیغاتی و هواداران نامزدها تأکید می‌نمایم که بر مبنای رعایت کامل اخلاق نسبت به معرفی و تبلیغ توانمندی و برنامه‌های کاندید مورد نظر خود اقدام نمایند و با اجتناب از هرگونه کش مکش‌های سیاسی بستر لازم را در کمال آرامش جهت انتخاب فرد اصلح از سوی مردم فراهم کنند.

نظر شما