شناسهٔ خبر: 67306310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رصد زیستگاه گونه نادر میش مرغ در بوکان تشدید شد

مهاباد - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: رصد و پایش زیستگاه میش مرغ در دشت سوتاو و دیم زارهای منطقه حمامیان این شهرستان همزمان با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی تشدید شده و با متخلفان برخورد می شود.

صاحب‌خبر -

رحیم عبدالکریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی در دشت سوتاو و حمامیان و حساسیت دوره زادآوری گونه شاخص میش مرغ در این مناطق، رصد و پایش ها در زیستگاه این پرنده افزایش یافته و آموزش های لازم در خصوص حفاظت و مراقبت از این پرنده توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان به کشاورزان و جوامع محلی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه برقرار شده و سعی داریم با جلب مشارکت در قالب طرح «چیرگ بان» زمینه همکاری بیشتر کشاورزان را برای جلوگیری از بروز مشکل برای این گونه نادر فراهم کنیم.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا از به کار گرفتن کمباین ها در طول شب خودداری کرده و در صورت مشاهده این پرنده از نزدیکی به آشیانه آن دوری کنند.

به گزارش ایرنا، میش مرغ از گونه های در معرض خطر انقراض حیات وحش ایران است و تنها زیستگاه این پرنده که از گونه های بسیار مهم برای سازمان حفاظت محیط زیست بوده، پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان شهرستان بوکان در آذربایجان غربی است.

در سال های اخیر اقدامات مختلفی در قالب برنامه عمل ملی حفاظت از میش مرغ ، در راستای احیای جمعیت این گونه نادر و ارزشمند توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی صورت گرفته است.

نظر شما