شناسهٔ خبر: 69040087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

شعر یک رسانه تاثیرگذار است

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:شعر یک رسانه تاثیرگذار است که کارآمدی مضاعف دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان یکشنبه شب در محفل شعر استانی جهاد واژه‌ها، که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غنی‌تر شده و بر محتوای آن افزوده و به جهت حکمت هم رشد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این محفل گفت: مفاهیم ارزشمندی در اشعار امشب بود و با توجه به مسائل روز کشور و دنیا سروده شده بودند که قابل تقدیر است.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: موضوعاتی چون توجه به جهاد، ترغیب به شهادت، تمجید جمعه نصر و جوانانی که مزین به دین، علم و دانش و فناوری هستند، وطن‌دوستی و ایران‌دوستی، کودکان مظلوم غزه و سرزنش ظلم و ظالم در همگی این اشعار وجود داشت و جای تمجید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه امید دادن و استمرار به جهاد و مقاومت همگی مفاهیم باارزشی هستند خاطر نشان کرد:باید تلاش کرد این مفاهیم بین نسل جوان گسترش یابد و اگر این مفاهیم در قالب شعر بیایند تاثیرگذارتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه مومنان افرادی هستند که با خدا پیمان فداکاری با شهادت می‌بندند و بر میثاق خود صادقانه می‌ایستند، افزود: شهید سیدحسن نصرالله چون دیگر شهدا این‌گونه بود که راه را ادامه داد و از مسیر باز نایستاد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مفاهیم ذهنی را اگر در قالب سخن بیان کنیم شگفتی است، اضافه کرد: شعر نیز قسمتی از این بیان است و بر اهمیت آن می‌افزاید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه شعر، بیانی حاوی زیبایی و هنرمندانه است و یک رسانه تاثیرگذار می‌شود که کارآمدی مضاعفی دارد خاطر نشان کرد: کارایی شاعر مضاعف است و وظیفه‌ای سنگین‌تر از بقیه مردم دارد چراکه این نعمت را خداوند به او عطا کرده پس باید در مسیر هدایت‌گری از آن استفاده کند.

وی گفت: اگر شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گرفت بر سطح شعر افزوده شده و می‌توان با آن مفاهیم را گسترش و ترویج داد که در برنامه امشب این مهم کاملا مشهود بود.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر استفاده از ظرفیت شعر در برنامه‌های مختلف گفت: این توانایی و بصیرت باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار می‌رود در نشست‌های مختلف به‌ ویژه جلسات جوانان برای بیان مفاهیم ارزشی از آن‌ استفاده کرد.

نظر شما