شناسهٔ خبر: 67309264 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش پایش زیستگاه میش‌مرغ با آغاز فصل برداشت در بوکان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی پایش زیستگاه میش‌مرغ در دشت سوتاو و دیمزارهای منطقه حمامیان این شهرستان افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

افزایش پایش زیستگاه میش‌مرغ با آغاز فصل برداشت در بوکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رحیم عبدالکریمی گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی در دشت سوتاو و حمامیان و همچنین حساسیت دوره زادآوری گونه شاخص میش‌مرغ در این مناطق، رصد و پایش‌ها در زیستگاه این پرنده افزایش یافته و  آموزش‌های لازم در خصوص حفاظت و مراقبت از این پرنده توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان به کشاورزان و جوامع محلی ارائه می‌شود.

عبدالکریمی، با اشاره به برقراری گشت و کنترل شبانه‌روزی در منطقه و جلب مشارکت در قالب طرح "چیرگ بان"، از کشاورزان خواست از به کار گرفتن کمباین‌ها در طول شب خودداری کرده و در صورت مشاهده این پرنده از نزدیکی به آشیانه دوری کنند.

پرنده میش‌مرغ از گونه‌های در معرض خطر انقراض حیات وحش ایران است و تنها زیستگاه این پرنده که از گونه‌های بسیار مهم برای سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود، پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان شهرستان بوکان در آذربایجان‌ غربی است. در سال‌های اخیر اقدامات مختلفی در قالب برنامه عمل ملی حفاظت از میش مرغ، در راستای احیا جمعیت این گونه نادر و ارزشمند توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

نظر شما