شناسهٔ خبر: 67004569 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) در خمین؛

آیت‌الله اراکی: پیام امام و مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی رسیده است/ امام راحل هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود

مراسم‌ سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مراسم‌ سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، با حضور مردم و مسئولین استان مرکزی و شهرستان خمین، در زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، آیت‌الله محسن اراکی طی سخنانی در این مراسم‌ با اشاره‌ به اینکه پیام امام و مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی رسیده است، گفت: رهبران ایران در قافله شهادت پیشقدم هستند و در تاریخ انقلاب نام رئیس جمهور شهید، نخست وزیر شهید و علمای بزرگ شهید ثبت شده و این یعنی رهبران ملت صادقانه در خدمت مردم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شکر این نعمت خدمت به دیگران و کمک به مسئولان برای موفقیت است، چرا که اداره جامعه کار مشترک بین مردم و دولت است و بدون کمک مردم خدمت ناقص است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت قانون در تمام زمینه‌ها، اظهار داشت: اگر قانون رعایت شود جامعه قانون‌مدار می‌شود و متخلف جرأت تخلف و اختلاص ندارد و اگر حرمت قانون شکسته شد، دست متخلفان بزرگ در بی قانونی باز می‌شود.

آیت‌الله اراکی با اشاره‌ به اینکه امام خمینی (س) مفهوم ولایت را جایگزین سلطنت و فرمانروایی کرد، افزود: بیت امام راحل قلب ایران است، چرا که امام از این نقطه برخواست و نور ایشان همه جهان را روشن کرد.  خمین شهر خوبی‌ها است و این شهر در جهان به نام امام خمینی(س) شهرت یافته و انسان‌ها را یاد آزادگی و دفاع از مظلومان و حقانیت می‌اندازد.

وی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س)، صفحه جدیدی در تاریخ معاصر شد. هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی ابعاد نهضت بزرگ امام راحل را درک کنیم و تلاش در این راستا امری ضروری است، چرا که این نهضت جهان را متحول کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام راحل حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت امیرالمومنین(ع) تشکیل داد که از این حاکمیت به ولایت تعبیر می‌شود. در قرآن کریم از حکومت به عنوان ولایت تعبیر شده و پیوستگی و وابستگی مفهوم ولایت است.

 

آیت الله اراکی (2)

 

وی افزود: وابستگی یعنی روابط اجتماعی مردم از مرکز قانونگذاری هر کشوری منشأ می‌گیرد. روابط اجتماعی بر اساس قانونگذاری جامعه تنظیم می‌شود و بر اساس اسلام اگر مردم می‌خواهند روابط اجتماعی را تنظیم کنند، این مرکز قانون گذاری خداوند است.

آیت‌الله اراکی تأکید کرد: مرکز قانونگذاری باید تحت نظارت فقیه عادل، کارشناس عادل، راستگو و درستکار باشد. جامعه بر اساس وابستگی به قانونگذاری شکل می‌گیرد و امتیازی که امام راحل به ما عرضه کرد وابستگی به خداوند است.

وی افزود: عناصر بی‌تقاوتی مانند ترامپ و بایدن که پیرو هوای نفس هستند نمی‌توانند مرکز قانونگذاری باشند، چرا که بر اساس هوای نفس، منافع شخصی و گروهی، به مردم فرمان می‌دهند. روابط اجتماعی در آمریکا طوری تنظیم می‌شود که منافع یک درصد از سرمایه داران و قدرتمندان آمریکا تأمین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اعتراض دانشجویان به حمایت آمریکا از اسرائیل و حمله به یمن، نشان دهنده منفعت‌طلبی حاکمان آمریکا است، گفت: تعداد اندکی از سرمایه‌داران اصلی در کشورهای اروپایی حکومت می‌کنند.

وی یادآور شد: امام راحل هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود و رهبر معظم انقلاب نیز چنین خصوصیتی را دارا هستند؛ و رئیس جمهور شهید فدایی مردم شد و چنین کسانی خدمتگزار و دلسوز عهده داران مصالح و منافع مردم هستند. اگر مردم تحت نظامی قرار گرفتند که از سوی خدا تنظیم شده، نخ ارتباطی ایجاد می‌شود که جامعه را به خدا و رسول اکرم(ص) مرتبط می‌کند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: وضعیت خانه مادر شهید آیت الله رئیسی چگونه بود؟ در حالی که این شهید جمهور چقدر برای خانه‌دار شدن مردم تلاش کرد؟

وی با تأکید بر اینکه بر اساس شیوه‌ای که امام عرضه کرد، حاکم باید اهل ولایت باشد، گفت: امام حسین(ع) برای خروج مردم از یوغ ظلم، توزیع ثروت عادلانه بین مردم و احیای ارزش‌ها قیام کرد. این نوع ولایت موجب دوستی مردم با هم می شود و مردم خود را فدای یکدیگر می‌کنند. از مرکزی که نظم اجتماعی بیرون می‌آید و خود را فدای مردم می کند، جامعه‌ای ایجاد می‌شود که مردم فدایی هم می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جامعه ایمانی مثل یک پیکر واحد است که درصورت درد یک عضو، دیگر اعضا هم درد می‌گیرند و اگر اهل ولایت علی و حسینی هستیم، نباید نسبت به درد دیگری بی تفاوت باشیم.  در جامعه‌ای که رئیس جمهور خود را فدای مردم می‌کند، مردم هم باید بهم رسیدگی کنند. سمت این جامعه به سمت خدا و کمال است و امام راحل چنین چیزی را به ما هدیه داد.

وی یادآورشد: در زمان شاه پهلوی، ثروت و هرچیز خوبی برای خودشان بود و ده‌ها میلیارد دلار ثروت را از این کشور که به اندازه بودجه چند سال کشور بود، را با خود بردند. امام را اگر زنده نگه می‌داریم به خاطر نعمت بزرگ آزادگی است که به ما داد و امروز دنیا از ملت ایران تبعیت می‌کند و دانشجویان اروپایی شعار به زبان فارسی سر می‌دهند، یعنی فرهنگ انقلاب را به کشورهای اروپایی صادر کردیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی، نیز در این مراسم گفت : ملت ایران با حضور و انتخاب فرد اصلح در انتخابات هشتم تیرماه حماسه سازی خود در سال جاری را تکمیل می‌کند.

وی افزود: در بهار امسال ۲ حماسه عملیات وعده صادق و حمله غیرقابل باور پهبادهای نیروهای مسلح به سرزمین‌های اشغالی و حضور میلیونی مردم در تشییع باشکوه رییس جمهور رقم خورد و حضور گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این حماسه ها را تکمیل می‌کند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: امام راحل به مردم ایران اعتماد به نفس داد و مردمی که سالها زیر یوغ دیکتاتورها زندگی می‌کردند هشت سال از مرزهای کشور خود دفاع کردند و امروز از خاک خود به دشمن حمله می‌کنیم. دیکتاتوری مرزهای جغرافیایی را طوری تنظیم کردند که به نفع خودشان باشد.

وی اظهار داشت: در مفهوم مهم دیگری به نام سرحدات فرهنگی، دفاعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی می‌توانیم فراتر از مرزهای جغرافیایی باشیم. امروز معادلات جهانی پیرامون جمهوری اسلامی تنظیم می‌شود و ترکیب توازن قدرت ناشی از اعتمادی است که امام به مردم داد.

مخلص الائمه گفت: مردم همواره امام را همراهی کردند و مولفه های اسلامی و جمهوری عوامل موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی است. در بیان امام راحل رمز ماندگاری انقلاب انگیزه الهی و وحدت است و وحدت و همبستگی مردم پیرامون مقصد ی که امام ترسیم کردند، است.

وی تأکید کرد: رییس جمهور انقلابی، وزیر امورخارجه حامی کودکان غزه، استاندار جهادی و امام جمعه مورد علاقه مردم و پاسداری که پیکر رییس جمهور در آغوش او پیدا شد ، شاگردان مکتب روح الله هستند. رییس جمهور شهید به دست مردم، عزیز و انتخاب شد و مردم ساده زیستی، حضور بدون واسطه، احیای واحدهای اقتصادی راکد و فعالیت دوشیفته خدمتگزاران را انتخاب کردند و بار دیگر در انتخابات هشتم تیرماه مسیر را روشن خواهیم کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۸۳ که انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب در دنیاست که سی سال ادامه پیدا کرده است، افزود: امروز در چهل واره دوم است که برای هیچ انقلابی در جهان رخ نداده است. انقلاب اسلامی به رهبری امام و جانفشانی شهدا ماندگار شده است و در انتخابات هشتم تیرماه وظیفه سنگینی برعهده داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرکس برای شرکت در انتخابات پیش رو دچار تردیداست، بداند که حضور گسترده مردم در این انتخابات عامل امنیت ملی اقتدار بین المللی است.

 به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، اجرای سرودهای متنوع و همچنین مداحی در رثای حضرت امام (س) و شهید خدمت از دیگر  برنامه های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما