شناسهٔ خبر: 67001896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امام خمینی (ره) مفهوم ولایت را جایگزین سلطنت کرد

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) مفهوم ولایت را جایگزین سلطنت و فرمانروایی کرد. نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) مفهوم ولایت را جایگزین سلطنت و فرمانروایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی، آیت الله محسن اراکی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در بیت تاریخی امام راحل در خمین گفت : بیت امام راحل قلب ایران است، چراکه امام از این نقطه برخواست و نور ایشان همه جهان را روشن کرد.

وی افزود: خمین شهر خوبی‌ها است و این شهر در جهان بنام امام خمینی(ره) شهرت یافته و انسان‌ها را یاد آزادگی و دفاع از مظلومان و حقانیت می‌اندازد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نام امام راحل یاد خوبی‌ها علیه ظلمت و تبعیض است.

آیت الله اراکی اظهار کرد: کاری که امام خمینی(ره) انجام داد، صفحه جدیدی در تاریخ معاصر شد.

وی تاکید کرد: هنوز نتوانستیم به خوبی ابعاد نهضت بزرگ امام راحل را درک کنیم و تلاش در این راستا امری ضروری است، چراکه این نهضت جهان را متحول کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام راحل حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت امیرالمومنین(ع) تشکیل داد که از این حاکمیت به ولایت تعبیر می‌شود.

آیت الله اراکی بیان کرد: در قرآن کریم از حکومت به عنوان ولایت تعبیر شده و پیوستگی و وابستگی مفهوم ولایت است.

وی افزود: وابستگی یعنی روابط اجتماعی مردم از مرکز قانونگذاری هر کشوری منشأ می‌گیرد.

آیت الله اراکی تصریح کرد: روابط اجتماعی بر اساس قانونگذاری جامعه تنظیم می‌شود و بر اساس اسلام اگر مردم می‌خواهند روابط اجتماعی را تنظیم کنند، این مرکز قانون گذاری خداوند است.

وی اظهار کرد: مرکز قانونگذاری باید تحت نظارت فقیه عادل، کارشناس عادل، راستگو و درستکار باشد .

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه بر اساس وابستگی به قانونگذاری شکل می‌گیرد و امتیازی که امام راحل به ما عرضه کرد وابستگی به خداوند است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: عناصر بی‌تقاوتی مانند ترامپ و بایدن که پیرو هوای نفس هستند نمی‌توانند مرکز قانونگذاری باشند، چراکه بر اساس هوای نفس، منافع شخصی و گروهی، به مردم فرمان می‌دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روابط اجتماعی در آمریکا طوری تنظیم می‌شود که منافع یک درصد از سرمایه داران و قدرتمندان آمریکا تامین شود.

آیت الله اراکی ادامه داد: اعتراض دانشجویان به حمایت آمریکا از اسرائیل و حمله به یمن، نشان دهنده منفعت طلبی حاکمان آمریکا است.

وی اضافه کرد: تعداد اندکی از سرمایه‌داران اصلی در کشورهای اروپایی حکومت می‌کنند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام راحل هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شهید فدایی مردم شد و چنین کسانی خدمتگزار و دلسوز عهده داران مصالح و منافع مردم هستند.

وی بیان کرد: اگر مردم تحت نظامی قرار گرفتند که از سوی خدا تنظیم شده، نخ ارتباطی ایجاد می‌شود که جامعه را به خدا و رسول اکرم (ص) مرتبط می‌کند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وضعیت خانه مادر شهید آیت الله رئیسی چگونه بود، درحالیکه این شهید جمهور چقدر برای خانه دار شدن مردم تلاش کرد.

آیت‌الله اراکی گفت: براساس شیوه‌ای که امام عرضه کرد، حاکم باید اهل ولایت باشد.

آیت الله اراکی اظهار کرد: امام حسین(ع) برای خروج مردم از یوغ ظلم، توزیع ثروت عادلانه بین مردم و احیای ارزش‌ها قیام کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور مردم گریان در تشییع شهید جمهور نیز بخاطر فدا شدن این رئیس جمهور برای مردم بود.

وی با اشاره به حضور مردم در تشییع عجیب امام خمینی (ره)، گفت: این نوع ولایت موجب دوستی مردم باهم می شود و مردم خود را فدای یکدیگر می‌کنند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: از مرکزی که نظم اجتماعی بیرون می‌آید و خود را فدای مردم می کند، جامعه‌ای ایجاد می‌شود که مردم فدایی هم می‌شوند.

آیت الله اراکی اظهار کرد: جامعه ایمانی مثل یک پیکر واحد است که درصورت درد یک عضو، دیگر اعضا هم درد می‌گیرند و اگر اهل ولایت علی و حسینی هستیم، نباید نسبت به درد دیگری بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که رئیس جمهور خود را فدای مردم می‌کند، مردم هم باید بهم رسیدگی کنند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سمت این جامعه به سمت خدا و کمال است و امام راحل چنین چیزی را به ما هدیه داد.

آیت الله اراکی اظهار کرد: در زمان شاه پهلوی، ثروت و هرچیز خوبی برای خودشان بود و ۱۰ها میلیارد دلار ثروت را از این کشور که به اندازه بودجه چندسال کشور بود، را با خود بردند.

وی بیان کرد: امام را اگر زنده نگه میداریم به خاطر نعمت بزرگ آزادگی است که به ما داد و امروز دنیا از ملت ایران تبعیت می‌کند و دانشجویان اروپایی شعار به زبان فارسی سر می‌دهند، یعنی فرهنگ انقلاب را به کشورهای اروپایی صادر کردیم.

آیت الله اراکی بیان کرد: رسانه‌های آمریکایی اعتراف دارند که اعتراضات دانشجویی توسط ایران رهبری می‌شود، چراکه پیام انقلاب امام و پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبران ایران نیز در قافله شهادت پیشقدم هستند و در تاریخ انقلاب نام رئیس جمهور شهید، نخست وزیر شهید و علمای بزرگ شهید ثبت شده و یعنی رهبران ملت صادقانه در خدمت مردم هستند.

آیت الله اراکی افزود: شکر این نعمت خدمت به دیگران و کمک به مسئولان برای موفقیت است، چراکه اداره جامعه کار مشترک بین مردم و دولت است و بدون کمک مردم خدمت ناقص است.

وی، رعایت قانون در تمام زمینه‌ها را بزرگترین خدمت مردم به مسئولان دانست و افزود: رعایت قانون بد بهتر از بی قانونی است.

آیت الله اراکی گفت: اگر قانون رعایت شود جامعه قانون‌مدار می‌شود و متخلف جرات تخلف و اختلاص ندارد و اگر حرمت قانون شکسته شد، دست متخلفان بزرگ در بی قانونی باز می شود.

نظر شما