شناسهٔ خبر: 67261464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار پلیس فتا خوزستان به انتشار دهندگان شایعات انتخاباتی

رییس پلیس فتا خوزستان گفت: هموطنان از هرگونه انتشار کذب و شایعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در فضای سایبری خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

هشدار پلیس فتا خوزستان نسبت به انتشار دهندگان شایعات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ علی حسینی افزود: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین جرایم مرتبط با موضوع انتخابات در فضای سایبری، انتشار اکاذیب، اخبار جعلی، شایعات و ... است.
او ادامه داد: مواردی نظیر ترویج شایعات و دروغ پراکنی، تهمت و افترا، انتشار اخبار در راستای تشویش اذهان عمومی، انتساب مطالبی خلاف حقیقت به افراد و پخش هر گونه مستندات جعلی در فضای مجازی به گونه‌ای که باعث اهانت و توهین به شهروندان شود، از جمله مصادیق نشر اکاذیب در فضای سایبری است.
رییس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه طبق قانون، هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است گفت: در صورت مشاهده افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
سرهنگ حسینی در توصیه به شهروندان گفت: هم استانی‌ها تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی، از درستی و صحت آن مطمئن باشند و برای این کار به رسانه‌های رسمی رجوع کنند.

نظر شما