شناسهٔ خبر: 67276760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار به اصولگرایان: اگر مناظره را به برجام بکشانید، پزشکیان برنده انتخابات است/ مردم حرف ظریف را قبول می کنند نه زاکانی را

بازگشت برجام به کانون کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری به خصوص در مناظره های تلویزیونی می تواند انتخابات را دوقطبی کند و شانس مسعود پزشکیان را باز هم افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه خراسان نوشت: اگر اصولگرایان نگاه حیثیتی به این اتفاق داشته باشند و بخواهند مفصل به آن پاسخ دهند، اسیر تاکتیک اصلاح طلبان خواهند شد، چون زمین یا موضع برجام از آن اصلاح طلبان است و افکار عمومی هم در این مورد پیام اصلاح طلبان را معتبرتر از اصولگرایان می داند. محمد جواد ظریف هم در این میان استثناست. نه تنها برند او به سیاست خارجی گره خورده، بلکه در موضوع برجام هم پیامش معتبرترین پیام است.

بی دلیل نیست که در همان برنامه پیام سنایی و حتی خود پزشکیان درباره برجام جدی تلقی نشد، لذا سرنوشت تقابل نامزدهای اصولگرا با ظریف در موضوع برجام همانند سرنوشت مواجهه زاکانی با برجام خواهد بود، یعنی خود اصولگرایان هم نمی پذیرند که حرف زاکانی درباره برجام معتبرتر از حرف ظریف است چه برسد به آرای مردد!

از این رو به نظر می رسد ورود در موضوع برجام یک بازی دو سر باخت برای نامزدهای اصولگراست. هم پیامشان بی اعتبار می شود و هم انتخابات دوقطبی می شود.

طرح موضوع ظریف و برجام در مناظره ها توسط زاکانی یا جلیلی باعث خواهد شد پیام ظریف در یک سطح وسیع تر شنیده شود. حتی اگر پزشکیان در این موضوع دوقطبی نسازد تقویت پیام ظریف درباره برجام می تواند ضربه ای بزرگ به نامزدهای اصولگرا باشد.

23302

نظر شما