شناسهٔ خبر: 67265395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا استان خوزستان هشدار داد

خودداری از انتشار شایعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در فضای سایبری

رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است گفت: در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی حسینی _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین جرایم مرتبط با موضوع انتخابات در فضای سایبری، انتشار اکاذیب، اخبار جعلی، شایعات و غیره است.

وی افزود: مواردی همچون ترویج شایعات و دروغ پراکنی، تهمت و افترا، انتشار اخبار در راستای تشویش اذهان عمومی، انتساب مطالبی خلاف حقیقت به افراد و پخش هر گونه مستندات جعلی در فضای مجازی به گونه‌ای که باعث اهانت و توهین به شهروندان شود، از جمله مصادیق نشر اکاذیب در فضای سایبری است.

رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه طبق قانون، هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

حسینی در توصیه به شهروندان گفت: هم‌استانی‌ها تا قبل از انتشار یا بازنشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی، از درستی و صحت آن مطمئن باشند و برای این کار به رسانه‌های رسمی رجوع کنند.

نظر شما