شناسهٔ خبر: 67004579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

نهضت عظیم امام خمینی (ره) دنیا را متحول کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهضت عظیم امام خمینی (ره) دنیا را متحول کرده است گفت: جامعه ولایی و یکپارچه هدیه امام به مردم بود و یکدلی و همدردی جامعه، ولایت عرضی و همبستگی جامعه را به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز _دوشنبه چهاردهم خرداد_ در آئین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام راحل اظهار کرد: امام خمینی (ره) صفحه جدیدی در تاریخ معاصر گشود و کاری انجام داد که هنوز هم نتوانسته‌ایم ابعاد گستره نهضت ایشان را درک کنیم.

وی افزود: نهضت عظیم امام راحل، جهان را متحول کرده است، معمار کبیر انقلاب حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت امیرالمومنین (ع) تشکیل داد که از این حاکمیت به ولایت تعبیر می‌شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه ولایی و یکپارچه، هدیه امام به مردم بود، تصریح کرد: یکدلی و همدردی جامعه، ولایت عرضی و همبستگی جامعه را به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: در این شرایط، جامعه متشکل و قدرتمند به وجود خواهد آمد که دشمن نمی‌تواند آن را شکست داده و حرکت جامعه رو به جلو است زیرا این جامعه رو به خدا و کمال حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی خود را فدای مردم کرد، افزود: رهبران ایران نیز در قافله شهادت پیش قراول هستند و در تاریخ انقلاب نام رئیس جمهور شهید، نخست وزیر شهید و علمای بزرگ شهید ثبت شده و یعنی رهبران ملت صادقانه در خدمت مردم هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نهضت عظیم امام خمینی (ره) دنیا را متحول کرده است.

آیت‌الله اراکی اظهار کرد: شکر نعمت خدمت به دیگران و کمک به مسئولان برای موفقیت است، چراکه اداره جامعه کار مشترک مردم و حاکمیت است و بدون کمک مردم ناقص خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا گفت: اعتراض دانشجویان به حمایت آمریکا از اسرائیل و حمله به یمن، نشان دهنده منفعت طلبی حاکمان آمریکا است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: روابط اجتماعی در آمریکا به گونه‌ای تنظیم می‌شود که منافع یک درصد از سرمایه داران و قدرتمندان آمریکا تضمین و تأمین شود.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه تعداد اندکی از سرمایه‌داران اصلی در کشورهای اروپایی حکومت می‌کنند، تصریح کرد: ترامپ و بایدن نمی‌توانند مرکز قانون‌گذاری باشند زیرا بر اساس هوای نفس، منافع شخصی و گروهی، بر مردم حکومت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی هرگز به دنبال مصلحت و منفعت خود نبود و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شهید هم فدایی مردم شد و چنین مسئولانی خدمت‌گزار و دلسوز عهده داران مصالح و منافع مردم هستند، در کشوری که رئیس جمهور خود را فدای مردم می‌کند، مردم هم باید بهم رسیدگی کنند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حکومت پهلوی هم، ثروت و دارایی کشور را برای خودشان تلقی می‌کردند به همین دلیل ده‌ها میلیارد دلار ثروت این کشور که به اندازه بودجه چندسال کشور بود را به سرقت بردند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به ضرورت رعایت قانون اظهار کرد: رعایت قانون بد بهتر از بی قانونی است، اگر قانون رعایت شود جامعه قانون‌مدار می‌شود و متخلف جرأت تخلف و اختلاس را ندارد و در صورتی که قانون رعایت نشود، حرمت آن از میان می‌رود و دست متخلفان بزرگ در شکستن قانون بی قانونی گشوده می‌شود.

نظر شما