شناسهٔ خبر: 67003474 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اونشان تولید کننده انواع بج سینه، تندیس، لوح تقدیر و مدال

صاحب‌خبر -

گروه تولیدی اونشان فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات تبلیغاتی با انگیزه ارائه محصولات زیبا و منحصر به فرد با توجه به نیازهای مشتریان و با تکیه بر هنر ایرانی و استفاده از دستگاه های برروز اقدام به تولید محصول با کیفیت نموده با گذشت بیش از 10 سال کسب تجربه با خلق آثار جدید و متنوع در عرصه جامعه تبلیغاتی حضوری پر رنگ داشته است.

تندیس

تندیس در واقع جایزه یا هدیه‌ای است که از طرف مجموعه‌ای خاص به یک شخص یا گروهی به‌خاطر شایستگی آن فرد یا گروه داده می‌شود و اغلب در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و ورزشی از آن‌ها استفاده می‌شود.

ویترین هر شخص فرهیخته نمایشگر لوح‌ها و تندیس‌هایی است که در طول زندگی دریافت نموده است که به نوبه خود جای تامل دارد. زمانی که شما چیزی را در ویترین خود نمایش می‌دهید، نشان‌دهنده ارزش بالای آن است و به‌سختی می‌توان نمونه‌اش را جایی دیگر یافت.

تندیس‌ها در کشور ما بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. شرکت‌ها و موسسات برای قدردانی از مشتریان و کارمندان برتر، در مناسبت‌های خاص همانند جشن‌ها و رخدادها به دلیل کسب مقام یا دستاوردی ارزنده به آن‌ها اعطا می‌کنند.

تندیس‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به‌طور کلی تندیس‌ها به سه دسته حجمی، پلکسی و ترکیبی تقسیم می‌شوند که در ادامه به صورت جداگانه آن‌ها را توضیح خواهیم داد. همچنین، در صورت تمایل می‌توانید نمونه کارهای تندیس را نیز مشاهده نمایید.

تندیس حجمی

تندیس‌هایی که دارای حجم هستند و معمولاً بر پایه پلکسی گلس یا چوب ساخته می‌شوند، تندیس حجمی یا 360 درجه نامیده می‌شوند. آلیاژ مورد استفاده در این نوع تندیس‌ها از فلز برنج، سرب یا زاماک است که پس از برش‌کاری توسط دستگاه، در نهایت آبکاری می‌شود. به لحاظ وزن، این نوع تندیس‌ها سنگین‌تر از سایر انواع تندیس‌ها هستند. قیمت‌گذاری این مدل‌ها بر اساس نوع فلز به‌کاررفته در ساخت آن‌ها متفاوت است. شکل ظاهری این مدل‌ها به صورت سه‌بعدی است و معمولاً به شکل آدمک ساخته می‌شوند.

تندیس پلکسی گلاس

زمان ساخت تندیس پلکسی گلاس نسبت به نمونه‌های دیگر کمتر است و این نوع تندیس مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه از نظر هزینه می‌باشد. پلکسی گلاس بسیار مقاوم و فرم‌پذیر بوده و دارای تنوع رنگ بالایی است. با استفاده از دستگاه برش لیزر، قطعات پلکسی برش خورده، روی هم مونتاژ شده و تندیس را تشکیل می‌دهند.

تندیس ترکیبی

در این مدل، جنس اصلی کار از پلکسی گلاس است. برای زیباتر شدن، در مدل‌های ترکیبی از متریال‌های فلزی مسطح مانند استیل یا برنج استفاده می‌شود. قیمت این مدل نسبت به مدل‌های حجمی مناسب‌تر است.

بج سینه

بج سینه به معنای نماد یا نشانی است که برای معرفی سازمان، اداره یا هر ارگانی استفاده می‌شود.

از نشان سینه بیشتر در مکان‌هایی همچون نمایشگاه‌ها و سمینارها استفاده می‌شود و به عنوان ابزاری برای جلب توجه و ایجاد اعتماد به کار می‌رود.

بج سینه را با عناوینی همچون نشان سینه، اتیکت سینه، گل سینه و سنجاق سینه نیز می‌شناسند.

بج سینه را می‌توان از فلز، پلاستیک، چرم، پارچه، لاستیک و غیره ساخت و معمولاً با سنجاق سوزنی یا مگنتی به کت یا مانتو متصل می‌شوند.

انواع بج سینه فلزی

همان‌طور که در بالا گفته شد، بج‌های سینه فلزی به دو دسته برنجی و سربی تقسیم می‌شوند که در ادامه به صورت جداگانه توضیح داده می‌شوند.

برنجی (پلی استر، مات و براق)

بج سینه برنجی در دو مدل پلی استر (رنگی) و مات و براق تولید می‌شود. تفاوت بج رنگی با مات و براق در ماده پلی استری است که بر روی نمونه رنگی ریخته می‌شود، که باعث براق و شفاف شدن بج شده و جلوه زیباتری نسبت به مات و براق دارد. به بج پلی استری رنگی نیز می‌گویند که دلیل آن چاپ طرح رنگی بر روی برنج است. تزئین و حکاکی این نوع نشان سینه با استفاده از اسیدکاری انجام می‌شود که کیفیت بسیار بالایی دارد. بج سینه به دو روش سوزنی و مگنتی به لباس زده می‌شود.

سربی

در مقابل، نشان سینه سربی از جنس سرب یا زاماک ساخته می‌شود. این نوع نشان سینه از نظر جلا و کیفیت قابل مقایسه با بج برنجی نمی‌باشد. اما به دلیل قیمت پایین‌تر سرب و زاماک نسبت به برنج، این محصول با قیمت مناسبی عرضه می‌شود، اگرچه از نظر کیفیت قابل رقابت با برنج نیست.

لوح تقدیر

لوح تقدیر یا لوح سپاس یک نوع گواهی یا نشان افتخار است که به شخص یا سازمانی اهدا می‌شود تا تقدیر و سپاس خود را نسبت به عملکرد، دستاوردها، تلاش‌ها و ارزشمندی‌هایی که ایجاد کرده‌اند، بیان کند. این لوح‌ها معمولاً توسط سازمان‌ها، ادارات، مؤسسات، گروه‌ها، و یا افراد دیگر به شخص یا سازمانی اهدا می‌شود.

لوح تقدیر می‌تواند به عنوان یک جایزه مورد استفاده قرار گیرد و به شخص یا سازمانی که برای دستاوردها، عملکرد برتر، تفکر نوآورانه، خدمات استثنایی یا ارزش افزوده به جامعه شناخته شده است، اعطا شود. این لوح‌ها معمولاً شامل نام شخص یا سازمان، تاریخ، دلیل تقدیر و امضاهای افراد مربوطه است.

لوح تقدیر نمادی از ارزش و اعتبار است که شخص یا سازمان برای دیگران دارد. این تجلیل به عنوان تشکری از تلاش‌ها و نتایجی که به وسیلهٔ شخص یا سازمان به دست آمده است، معنی و ارزش ویژه‌ای دارد و می‌تواند انگیزه و الهام‌بخشی برای شخص یا سازمان در راستای پیشرفت و بهبود بیشتر باشد.

انواع کلی لوح تقدیر:

جنس لوح تقدیر دارای انواع بسیار زیادی می‌باشد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

لوح جعبه‌ای

این نوع لوح تقدیر جزو لوح‌های زیبا و شکیل به حساب می‌آید و از دو قسمت جعبه و پلاک (که داخل جعبه قرار دارد) تشکیل می‌شود. پلاک این نوع لوح، از جنس‌های گوناگونی مانند فلزی، پلکسی، لمینت و ... می‌باشد. متن مورد نظر بر روی این پلاک‌ها حکاکی یا اسیدکاری می‌شود تا متن مورد نظر بر روی پلاک ماندگار شود. جعبه آن نیز از جنس‌های مختلفی همچون چرم و گالینگور درست می‌شود. لوح‌ها بسته به نیاز مشتری، دارای سایزهای مختلفی هستند. سایز جعبه بستگی به سایز پلاکی دارد که انتخاب می‌شود.

لوح تقدیر در کنار تندیس

اگر به دنبال این هستید که در کنار لوح تقدیر به فرد برگزیده تندیس نیز بدهید، این بهترین گزینه است. همچون جشنواره فجر که در کنار تندیس به نفرات برگزیده لوح سپاس از نوع جعبه‌ای یا کتابی نیز داده می‌شود. جنس و مدل آن به گونه‌ای است که حس شکیل‌تری را به گیرنده القا می‌کند. این نوع لوح بیشتر در جشنواره‌ها و موارد این‌چنینی به کار می‌رود. این مدل تلفیقی از یک طرح گرافیکی و یک متن است که با ظاهری زیبا تقدیم شخص گیرنده می‌شود. اگر علاقه‌مند هستید، لوحی که قرار است تهیه کنید ظاهری زیبا داشته باشد، می‌توانید از این نوع لوح تقدیر استفاده کنید.

لوح کتابی

لوح کتابی، یک نوع لوح تقدیر است که به صورت یک کتاب طراحی و تهیه می‌شود. در این نوع لوح، معمولاً صفحات کتاب شامل متن‌ها و تصاویری هستند که به تشکر و تقدیر از شخص یا سازمان مورد نظر می‌پردازند. این کتاب ممکن است شامل متن‌های تمجیدی، دستاوردها، تلاش‌ها و خدمات شخص یا سازمان باشد. لوح تقدیر کتابی علاوه بر نمایش تقدیر و تشکر، می‌تواند حاوی عکس‌ها، خاطرات، شواهد و سایر اطلاعات مرتبط با عملکرد یا دستاوردهای شخص یا سازمان باشد. این نوع لوح به عنوان یک یادگار ماندگار و قابل نمایش در محیط‌های مختلف مانند دفتر کار، کتابخانه یا محل استقرار سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقوایی

لوح تقدیر مقوایی معمولاً بر روی کاغذهایی از جنس گلاسه یا روغنی چاپ می‌شود و داخل روکش‌هایی با جنس‌های مختلف قرار می‌گیرد. جنس روکش می‌تواند چرم، گالینگور و ... باشد. این نوع لوح سپاس نیز در سایزهای A5 و A4 می‌باشد.

مدال

مدال‌ها معمولاً به عنوان جایزه و تشویق یا قدردانی به اشخاص یا مؤسسه‌ها در پی فعالیتی ورزشی، علمی، دانشگاهی، یا ارتشی اهدا می‌گردد. نشان‌ها ممکن است به خاطر یادبود واقعه‌ای یا شخصی طراحی و تهیه شوند.

مدال فلزی

مدال‌های فلزی در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. مدل‌های بزرگ که معمولاً به صورت شیلد استفاده می‌شوند و مدل‌های کوچک که هم با سوزن به سینه زده می‌شوند و هم با بند ساخته می‌شوند. نشان‌ها از جنس سرب بوده و معمولاً با روکش طلا، نقره و برنز می‌باشند.

ساخت مدال فلزی

برای ساخت مدال در ابتدا باید طرح روی آن طراحی شود که پیشنهاد ما استفاده از تیم طراحان اونشان می‌باشد. پس از تایید طرح توسط مشتری، مدال به وسیله ریخته‌گری قالب‌گیری می‌شود. پس از اتمام قالب‌گیری، به روش آبکاری آبکاری شده و در انتها تمیز می‌گردد. گروه اونشان با توجه به سال‌ها تجربه در ساخت مدال تلاش می‌کند با نهایت سرعت ممکن و با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ریخته‌گری و چاپ، محصول با کیفیتی را به دست شما برساند.

مدال ورزشی

مدال ورزشی از جنس فلز و به شکل دایره بوده و در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و برنزی می‌باشد که به وسیله بندی که به مدال متصل شده به دور گردن قهرمانان رقابت‌های ورزشی بسته به مقامی که در مسابقات به دست آورده‌اند، می‌اندازند. مقام اول مسابقات ورزشی مدال طلا، مقام دوم نقره و مقام سوم برنز کسب می‌کند.

ساخت مدال ورزشی

برای ساخت مدال ورزشی، در ابتدا باید طرح روی آن طراحی شود که پیشنهاد ما استفاده از تیم طراحان اونشان می‌باشد. پس از تایید طرح توسط مشتری، به وسیله ریخته‌گری قالب‌گیری می‌گردد. پس از اتمام قالب‌گیری، به روش آبکاری با آب طلا، نیکل یا مس، مدال طلا، نقره و برنز ساخته می‌شوند.

جنس

جنس مدال‌های ورزشی از فلز بوده. فلز به کار رفته برای ساخت قالباً از سرب می‌باشد و در موارد کمی هم اگر مدال‌ها کوچک باشند، از برنج استفاده می‌شود.

نکته: البته بسته به سطح مسابقات نیز متریال استفاده شده در مدال نیز تغییر می‌کند. مثلاً در مسابقات المپیک، در متریال نشان طلا مقدار کمی طلا نیز وجود دارد و دارای طراحی سفارشی می‌باشد که نشان بازی‌های المپیک بر روی مدال نقش بسته است.

ارزش مدال‌های ورزشی

دریافت مدال مسابقات بزرگ دارای ارزش مادی و معنوی است. ارزش مادی آن برای ورزشکاران زیاد مهم نبوده و ارزش معنوی آن برای ورزشکاران از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که به واسطه کسب مقام در مسابقات جهانی و کسب نشان مسابقات، باعث خوشحالی مردم کشورشان و همچنین باعث سربلندی و بزرگی کشورشان در مسابقات می‌شود.

نظر شما