شناسهٔ خبر: 66986208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در لرستان راه‌اندازی شد

استاندار لرستان با اشاره به تشکیل قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در لرستان گفت: صاحب‌نظران می توانند راهکار و ایده های خود را در راستای کاهش نرخ بیکاری استان ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در جلسه تبیین قرارگاه تولید و اشتغال با مشارکت مردم با اشاره به تشکیل قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در لرستان اظهار داشت: صاحب‌نظران می‌توانند راهکار و ایده‌های خود را در راستای کاهش نرخ بیکاری استان ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه دو محور اصلی تولید و اشتغال و توسعه زیرساخت های عمرانی از طریق این قرارگاه دنبال می‌شود، افزود: موضوع اشتغال و تولید در راستای فرمان مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور برای لرستان و چند استان مبنی بر افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان محوریت اصلی برنامه های استان دنبال می‌شود. 

استاندار لرستان با بیان اینکه پیش‌نویس اولیه برنامه توسعه اشتغال و کسب‌وکار در خصوص پروژه‌های بزرگ تا خرد و روستایی استان با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده آمایش سرزمین با بیش از 300 نفر ساعت کار و تلاش، تهیه شده است، عنوان کرد: دبیرخانه این قرارگاه سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان است و این پیش‌نویس هنوز نهایی نشده است. 

وی  بیان کرد: از همه نخبگان، خبرگان، نمایندگان، روحانیت، دانشگاهیان و هرکه دل در گرو توسعه استان دارد دعوت می شود نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند. 

شفقت با بیان اینکه ایده های مردمی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان در صورت قابلیت اجرا، پس از جمع‌بندی دبیرخانه مرکزی، ابلاغ می‌شود، گفت: نرخ بیکاری در استان بالای 12 درصد است که برنامه های این قرارگاه در راستای کاهش این عدد به میزان یک رقمی و همچنین افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی اجرا می شود. برخی کارشناسان در اجرای برنامه‌ها با اجتهاد فردی عمل می‌کنند که این موارد نیز باید گفتمان‌سازی و برطرف شود. 

استاندار لرستان با بیان اینکه  برنامه دوم این قرارگاه راهبری تولید و اشتغال با مشارکت مردم در حوزه زیرساختی و عمرانی است، خاطرنشان کرد: بر اساس این محور، پروژه های عمرانی و زیرساختی کل استان بررسی و پیگیری می‌شود. 

وی با بیان اینکه ارتقای تولید، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از متوسط کشور از برنامه های راهبردی این قرارگاه است، اظهار داشت: همچنین بهبود فضای کسب‌وکار، رشد اقتصادی، احصا و رفع مشکل واحدهای راکد، استفاده حداکثری از منابع نهادها و بنیادها، جمع‌آوری نقدینگی خرد و تبدیل آن به کسب و کار، تغییر شرایط اقتصادی روستا و افزایش سطح درآمد از دیگر اهداف این قرارگاه است.

انتهای پیام/645/

نظر شما