شناسهٔ خبر: 66987243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در لرستان

استاندار لرستان گفت:با راه اندازی قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال مردم می توانند ایده های خود را برای کاهش بیکاری ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان گفت: مردم می توانند با مشارکت در قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال استان به کاهش بیکاری کمک کنند.
ابوطالب شفقت افزود:قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در استان راه اندازی شده و از همه افراد دعوت می شود راهکار و ایده های خود را در زمینه کاهش نرخ بیکاری استان ارائه دهند.
وی با بیان اینکه دو محور اصلی تولید و اشتغال وتوسعه زیرساخت های عمرانی از طریق این قرارگاه دنبال می شود،گفت: موضوع اشتغال و تولید در راستای منویات مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور جمهور برای لرستان و چند استان مبنی بر کاهش بیکاری به عنوان محوریت اصلی برنامه های استان دنبال می شود.
شفقت افزود: با بیش از ۳۰۰ نفر ساعت کار و تلاش، پیش نویس اولیه برنامه توسعه اشتغال و کسب و کار در خصوص طرح های بزرگ تا خرد و روستایی استان با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده آمایش سرزمین تهیه شد.
وی دبیرخانه این قرارگاه را سازمان برنامه ریزی و بودجه استان اعلام کرد و گفت: این پیش نویس هنوز نهایی نشده است و از همه نخبگان، خبرگان، نمایندگان، روحانیت،دانشگاهیان و افراد خواهان توسعه استان دعوت می شود نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.
استاندار لرستان افزود: ایده های مردمی با هدف کاهش نرخ بیکاری استان در صورت قابلیت اجرا و پس از جمع بندی دبیرخانه مرکزی ابلاغ می شود.
شفقت گفت: نرخ بیکاری در لرستان بالای ۱۲ درصد است که برنامه های این قرارگاه در راستای کاهش این عدد به میزان یک رقمی و همچنین افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی اجرا می شود.
استاندار لرستان به برنامه دوم قرارگاه راهبری تولید و اشتغال با مشارکت مردم در حوزه زیرساختی و عمرانی اشاره کرد و افزود: بر اساس این محور،طرح های عمرانی و زیرساختی کل استان بررسی و پیگیری می شود.
وی گفت: ارتقای تولید، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از متوسط کشور، بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی، احصا و رفع مشکل واحدهای راکد، استفاده حداکثری از منابع نهادها و بنیادها، جمع آوری نقدینگی خرد و تبدیل آن به کسب و کار، تغییر شرایط اقتصادی روستا و افزایش سطح درآمد از جمله اهداف این قرارگاه است.
 نماینده ولی فقیه دراستان لرستان هم با تأکید بر اینکه رفع بیکاری و معیشت مردم باید در اولویت برنامه های استان قرار گیرد ، گفت:مسئولان فریادرس مردم هستند و باید با مشارکت مردم گره ها و مشکلات آنان رفع شود.
رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان هم هدف از اجرای این طرح را رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و گفت:میزان اشتغال مدنظر این برنامه در استان ۲۰ هزار شغل است که ۱۰ هزار  آن مربوط به واحدهای اقتصادی راکد، نیمه راکد و طرح های نیمه تمام در شهرستانها است.

<div id="video-display-embed-code_11178751"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4250285/11178751?width=600&height=350"></script></div>




نظر شما