شناسهٔ خبر: 66993429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

استاندار لرستان:

راه‌اندازی قرارگاه تولید و اشتغال با مشارکت مردم در لرستان

شفقت گفت: مردم می‌توانند با مشارکت در قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال استان به کاهش بیکاری کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از لرستان «ابوطالب شفقت»، استاندار لرستان، امروز (یک شنبه) در جلسه تبیین قرارگاه تولید و اشتغال لرستان با مشارکت مردم، اظهار داشت: قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در استان راه‌اندازی شده است که از همه افراد دعوت می‌شود راهکار و ایده‌های خود را در راستای کاهش نرخ بیکاری استان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه دو محور اصلی تولید و اشتغال و توسعه زیرساخت‌های عمرانی از طریق این قرارگاه دنبال می‌شود، بیان کرد: موضوع اشتغال و تولید در راستای فرمان مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور برای لرستان و چند استان مبنی بر کاهش بیکاری به عنوان محوریت اصلی برنامه‌های استان دنبال می‌شود.

شفقت ادامه داد: با بیش از ۳۰۰ نفر ساعت کار و تلاش، پیش نویس اولیه برنامه توسعه اشتغال و کسب و کار در خصوص پروژه‌های بزرگ تا خرد و روستایی استان با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده آمایش سرزمین تهیه شد.

استاندار لرستان دبیرخانه این قرارگاه را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان مطرح کرد و گفت: این پیش‌نویس هنوز نهایی نشده است و از همه نخبگان، خبرگان، نمایندگان، روحانیت، دانشگاهیان و از هر علاقه‌مند در توسعه استان دعوت می‌شود نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: ایده‌های مردمی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان در صورت قابلیت اجرا، پس از جمع‌بندی دبیرخانه مرکزی، ابلاغ می‌شود. نرخ بیکاری در لرستان بالای ۱۲ درصد است که برنامه‌های این قرارگاه در راستای کاهش این عدد به میزان یک رقمی و همچنین افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی اجرا می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برخی کارشناسان در اجرای برنامه‌ها با اجتهاد فردی عمل می‌کنند که این موارد باید گفتمان‌سازی و برطرف شود، گفت: برنامه دوم قرارگاه راهبری تولید و اشتغال با مشارکت مردم را در حوزه زیرساختی و عمرانی است که براساس این محور، پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کل استان بررسی و پیگیری می‌شود.

وی گفت: ارتقای تولید، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از متوسط کشور، بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی، احصا و رفع مشکل واحد‌های راکد، استفاده حداکثری از منابع نهاد‌ها و بنیادها، جمع‌آوری نقدینگی خرد و تبدیل آن به کسب و کار، تغییر شرایط اقتصادی روستا و افزایش سطح درآمد از جمله اهداف این قرارگاه است.

انتهای پیام/

نظر شما