شناسهٔ خبر: 66994022 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم ایده‌ها و راهکارهای خود برای کاهش نرخ بیکاری را ارائه کنند

استاندار لرستان از مردم این استان برای ارائه ایده‌ها و راهکارهای خود در راستای کاهش نرخ بیکاری در این استان دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

ابوطالب شفقت در جلسه تبیین قرارگاه تولید و اشتغال لرستان با مشارکت مردم، اظهار داشت: قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در استان راه‌اندازی شده است که از همه افراد دعوت می‌شود راهکار و ایده‌های خود را در راستای کاهش نرخ بیکاری استان ارائه دهند.

وی افزود: دو محور اصلی تولید و اشتغال و توسعه زیرساخت‌های عمرانی از طریق این قرارگاه دنبال می‌شود.

استاندار لرستان، بیان داشت: موضوع اشتغال و تولید در راستای فرمان مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور برای لرستان و چند استان مبنی بر کاهش بیکاری به‌عنوان محوریت اصلی برنامه‌های استان دنبال می‌شود.

شفقت، ادامه داد: با بیش از ۳۰۰ نفرساعت کار و تلاش، پیش‌نویس اولیه برنامه توسعه اشتغال و کسب‌وکار در خصوص پروژه‌های بزرگ تا خرد و روستایی استان با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده آمایش سرزمین تهیه شد.

وی دبیرخانه این قرارگاه را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان اعلام کرد و گفت: این پیش‌نویس هنوز نهایی نشده است و از همه نخبگان، خبرگان، نمایندگان، روحانیت، دانشگاهیان و هر که دل در گرو توسعه استان دارد دعوت می‌شود نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

استاندار لرستان، تصریح کرد: ایده‌های مردمی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان در صورت قابلیت اجرا، پس از جمع‌بندی دبیرخانه مرکزی، ابلاغ می‌شود.

شفقت، افزود: نرخ بیکاری در لرستان بالای ۱۲ درصد است که برنامه‌های این قرارگاه در راستای کاهش این عدد به میزان یک‌رقمی و همچنین افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برخی کارشناسان در اجرای برنامه‌ها با اجتهاد فردی عمل می‌کنند که این موارد باید گفتمان‌سازی و برطرف شود.

استاندار لرستان برنامه دوم قرارگاه راهبری تولید و اشتغال با مشارکت مردم را در حوزه زیرساختی و عمرانی مطرح کرد و افزود: بر اساس این محور، پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کل استان بررسی و پیگیری می‌شود.

شفقت، گفت: ارتقای تولید، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از متوسط کشور، بهبود فضای کسب‌وکار، رشد اقتصادی، احصا و رفع مشکل واحدهای راکد، استفاده حداکثری از منابع نهادها و بنیادها، جمع‌آوری نقدینگی خرد و تبدیل آن به کسب‌وکار، تغییر شرایط اقتصادی روستا و افزایش سطح درآمد از جمله اهداف این قرارگاه است.

نظر شما