شناسهٔ خبر: 66984373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعوت استاندار لرستان از مردم برای مشارکت در راهبردهای کاهش بیکاری

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: قرارگاه راهبردی تولید و اشتغال در استان راه اندازی شده است که از همه افراد دعوت می شود راهکار و ایده های خود را در راستای کاهش نرخ بیکاری استان ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز یکشنبه در جلسه تبیین قرارگاه تولید و اشتغال با مشارکت مردم افزود: ۲ محور اصلی تولید و اشتغال و توسعه زیرساخت های عمرانی از طریق این قرارگاه دنبال می شود.

وی اظهار داشت: موضوع اشتغال و تولید در راستای فرمان مقام معظم رهبری و تدبیر رییس جمهور برای لرستان و چند استان مبنی بر کاهش بیکاری به عنوان محوریت اصلی برنامه های استان دنبال می شود.

استاندار لرستان ادامه داد: پیش نویس اولیه برنامه توسعه اشتغال و کسب و کار در خصوص پروژه های بزرگ تا خرد و روستایی استان با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده آمایش سرزمین با بیش از ۳۰۰ نفر ساعت کار و تلاش، تهیه شد.

شفقت دبیرخانه این قرارگاه را سازمان برنامه ریزی و بودجه استان اعلام کرد و گفت: این پیش نویس هنوز نهایی نشده است و از همه نخبگان، خبرگان، نمایندگان، روحانیت، دانشگاهیان و هرکه دل در گرو توسعه استان دارد دعوت می شود نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: ایده های مردمی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان در صورت قابلیت اجرا، پس از جمع بندی دبیرخانه مرکزی، ابلاغ می شود.

استاندار لرستان افزود: نرخ بیکاری در استان بالای ۱۲ درصد است که برنامه های این قرارگاه در راستای کاهش این عدد به میزان یک رقمی و همچنین افزایش سطح درآمد و رفاه عمومی اجرا می شود همچنین برخی کارشناسان در اجرای برنامه ها با اجتهاد فردی عمل می کنند که این موارد نیز باید گفتمان سازی و برطرف شود.

شفقت برنامه دوم قرارگاه راهبری تولید و اشتغال با مشارکت مردم را در حوزه زیرساختی و عمرانی مطرح کرد و افزود: بر اساس این محور، پروژه های عمرانی و زیرساختی کل استان بررسی و پیگیری می شود.

وی گفت: ارتقای تولید، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از متوسط کشور، بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی، احصا و رفع مشکل واحدهای راکد، استفاده حداکثری از منابع نهادها و بنیادها، جمع آوری نقدینگی خرد و تبدیل آن به کسب و کار، تغییر شرایط اقتصادی روستا و افزایش سطح درآمد از جمله اهداف این قرارگاه است.

نظر شما