شناسهٔ خبر: 66983530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی بوشهر هزینه شد

بوشهر- ایرنا - مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: پارسال هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت‌های اجتماعی برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و کلاس های درس در این استان هزینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزاش ایرنا ابراهیم احمدی روز یکشنبه در جلسه یکشنبه‌های پاسخگویی در سالن استانداری بوشهر اظهار کرد: براساس سند چشم انداز توسعه ساخت مدرسه تا سال ۱۴۰۶ تعداد یکهزار و ۸۰۰ کلاس ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر می‌شود.

وی افزود: این سند بر اساس زاد و ولد، ورودی کلاس اولی به مدارس، مهاجرت مردم، نیاز مناطق ۱۸گانه آموزش و پرورش استان بوشهر در ۱۰ شهرستان برای ۶ سال تدوین شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر یادآور شد: از تعداد یک هزار و ۸۰۰ کلاس پیش بینی شده برای احداث، ۸۶۲ کلاس ساخته و تحویل شد و با توجه به این که از برنامه پیش بینی شده جلو هستیم انتظار می رود به جای سال ۱۴۰۶، سال ۱۴۰۵ این تعداد کلاس به شکل کاملی ساخته شود.

احمدی بیان کرد: بزرگ‌ترین هنرستان استان در شهر بوشهر و با همکاری سازمان انرژی اتمی با ۱۸ کلاس و با اعتبار اولیه ۹۰۰ میلیارد ریال و مدرسه ای خیرساز نیز با هفت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در بوشهر در حال احداث است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین طرح هایی که در این دولت پایه ریزی شده طرح شاداب‌سازی مدارس به نام شهید عجمیان است که ۱۰۰ مدرسه با اعتبار ۱۴۴ میلیارد ریال برای نوسازی تجهیزات و همچنین رنگ آمیزی کلاس ها صرف شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته ۱۰۶ طرح آموزشی با اعتبار ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام و ۸۶۲ کلاس درس به ظرفیت آموزش و پرورش اضافه شد.

احمدی ادامه داد: در قالب تفاهم استانداری با سازمان نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس کشور ۲۵هزار میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی در این استان هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: از اعتبارات یاد شده ۱۰هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز توسط سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس تامین می‌شود.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر با بیان اینکه مدارس و کلاس کانکسی در استان بوشهر جمع‌آوری شده است، گفت: در مناطق عشایری استان بوشهر ۱۳ سیاه چادر در امر آموزش دانش‌آموزان عشایری فعالیت می‌کند که با مشارکت خیرین ساخت مدارس در این نقاط به‌زودی آغاز می‌شود.

احمدی تصریح کرد: اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر در استان بوشهر ۱۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است .

مدیرکل نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر افزود: پارسال ۹۶ درصد اعتبارات این اداره کل تخصیص یافت که نقش مهمی در اجرای طرح های مدرسه سازی داشت.

وی گفت: : تعداد دانش‌آموزان استان بوشهر از ۲۴۶ هزار نفر سال تحصیلی گذشته امسال به ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.

نظر شما