شناسهٔ خبر: 66987931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تحول در فضاهای آموزشی استان بوشهر/ کلاس درس کانکسی نداریم

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: مدرسه‌ها و کلاس‌های درس کانکسی در استان بوشهر جمع‌آوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان بوشهر صورت گرفته و دولت سیزدهم در این زمینه تحول ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تلاش شد که طی ۲ سال غالب مدارسی که در حال ساخت بوده و یا آغاز می‌کنیم را تکمیل کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم تا دآنش‌اموزان در یک فضای ایمن به تحصیل ادامه دهند.

تدوین سند چشم‌انداز توسعه ساخت مدرسه

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر افزود: طرح‌های ساخت مدرسه در نقاط مختلف استان تسریع یافته و در این راستا در یک سال قبل ۸۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت‌های اجتماعی تخصیص یافته است.

وی از تدوین سند چشم‌انداز توسعه ساخت مدرسه در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این سند بر اساس زادوولد، ورودی کلاس اولی به مدارس، مهاجرت مردم، نیاز مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش استان بوشهر در ۱۰ شهرستان برای ۶ سال تدوین شده است.

احمدی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۶ طرح‌های مدرسه‌سازی در استان بوشهر بر اساس سند تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مدت یادشده ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر می‌شود.

افزایش تعداد دانش‌آموزان

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر تعداد دانش‌آموزان استان را ۲۵۵ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزان استان بوشهر از ۲۴۶ هزار نفر سال تحصیلی گذشته امسال به ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.

احمدی از رشد ۱۱۲ درصدی اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: سال قبل ۹۶ درصد اعتبارات این مجموعه تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه استاندار بوشهر با هدف توجه ویژه به زیرساخت‌های آموزشی امسال به‌نام آموزش و پرورش نامگذاری کرده است، گفت: سال جاری به‌نام جهش مدرسه‌سازی تعیین شده و بر این اساس تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس منعقد شده است.

ساخت مدرسه در مناطق عشایری

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر ادامه داد: از اعتبارات یاد شده هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس تأمین می‌شود.

احمدی با بیان اینکه مدارس و کلاس کانکسی در استان بوشهر جمع‌آوری شده است، گفت: در مناطق عشایری استان بوشهر ۱۳ سیاه چادر در امر آموزش دانش‌آموزان عشایری فعالیت می‌کند که با مشارکت خیرین ساخت مدارس در این نقاط به‌زودی آغاز می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما