شناسهٔ خبر: 67397673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار فارس:

۱۱۰ هزار واحد مسکونی در فارس تعیین تکلیف شد

استاندار فارس گفت: در آیین افتتاح و واگذاری بیش از ۱۱۸ هزار واحد مسکونی و قطعه زمین، ۱۱۰ هزار واحد مسکونی و زمین در فارس تعیین تکلیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمدهادی ایمانیه در آئین افتتاح و واگذاری بیش از ۱۱۸ هزار واحد مسکونی و زمین رایگان به متقاضیان نهضت ملی مسکن در سراسر کشور که به صورت برخط با حضور سرپرست ریاست جمهوری و برخی از اعضای هیئت دولت برگزار شد، اظهار کرد: امروز به یمن ایام عید سعید غدیر و به نام مبارک امیرالمومنین علی علیه السلام ۱۱۰ هزار واحد مسکونی را در فارس تعیین تکلیف شد.

وی افزود: امروز علاوه بر آغاز آماده‌سازی، بهره‌برداری و تحویل تعدادی واحد مسکونی، زمین‌های مرتبط با قانون جوانی جمعیت، چهل هزار قطعه زمین در روستاهای استان فارس به مشمولین واگذار می‌شود.

استاندار فارس بر توجه همه جانبه به تأمین منزل مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط سخن گفت و تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی، فارس شش شهرک جدید خواهد داشت که بالاترین تعداد شهرک‌های جدید در نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است.

ایمانیه با بیان اینکه امروز ۱۰ هزار قطعه زمین مربوط به قانون جوانی جمعیت به مشمولین این قانون در فارس تقدیم می‌شود، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۵۰۰ قرارداد منعقد شده و ۴۵۰۰ قطعه زمین نیز تخصیص یافته که طی هفته‌های آینده قراردادهای آن آماده و به مشمولین اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر دوم ریاست جمهور فقید ۷۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به متقاضیان تقدیم شد، اضافه کرد: امروز نیز ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی را به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در موضوع تسهیلات بانکی مرتبط با نهضت ملی مسکن تقاضا داریم با تدبیر بانک مرکزی این مهِم سریع‌تر مرتفع شود.

ایمانیه با بیان اینکه یک سوم مربوط به استانداری‌ها برای اجرای زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن از طریق مولدسازی تأمین می‌شود، خواست تا یک سوم‌های مربوط به وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر اینکه ۹۸ درصد مسکن مهر در فارس تکمیل و تحویل متقاضیان شده است، افزود: برای ۲ درصد باقیمانده این طرح مسکونی نیاز به تزریق اعتبار است.

وی اضافه کرد: در استان در تلاش هستیم تا مسکن را برای هفت گروه مختلف که در جبهه‌های متعدد دفاع از میهن اسلامی ایثارگرانه تلاش کرده‌اند از جمله پرستاران، ایثارگران، مهندسین، نخبگان، اساتید جوان، کارگران و نیروهای مسلح به صورت ویژه پیگیری کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم یک قطعه زمین به نوجوان روشندل یاسین بادپا که در حاشیه سفر دوم رئیس‌جمهور شهید به استان فارس و در دیدار با حضرت آیت‌الله رئیسی به وی قول داده شده بود، به ایشان تقدیم شد.

نظر شما