شناسهٔ خبر: 66944827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دمای اهواز به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‎‌رسد / در کدام استان‌های کشور بارش خواهیم داشت؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه طی امروز بیشینه دمای اهواز به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‎‌رسد، از پیش‌بینی رگبار و رعد و برق برای بعضی استان‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: بعدازظهر امروز، در ارتفاعات البرز مرکزی، رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط مذکور روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات گیلان و مازندران و دوشنبه در ارتفاعات آذربایجان شرقی، سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و بعضی نقاط استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، همدان و مرکزی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در پنج روز آینده در منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه دریای خزر و خلیج فارس نیز در روز یکشنبه مواج خواهد بود، ادامه داد: وضعیت هوای اهواز طی امروز، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار صبحگاهی و افزایش محسوس دما، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود و بیشینه دما در این منطقه ۵۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی غبار رقیق، در بعدازظهر وزش باد شدید با بیشینه ۳۷ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا کمی ابری و غبار رقیق، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۸ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما