شناسهٔ خبر: 66945164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

هشدار مهم هواشناسی/ وقوع رگبار باران در ۱۱ استان کشور

ایسنا : رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، پیش بینی این سازمان برای پنج روز آینده را اعلام کرد و گفت: در ۱۱ استان کشور بارش باران پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

 

صادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی روز جمعه یازدهم خردادماه گفت: در بعدازظهر امروز، در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود. برای روز شنبه در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار باران گزارش می شود. 

وی ادامه داد: روز یکشنبه، علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات گیلان و مازندران نیز بارش باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود. روز یکشنبه در نوار شمالی کشور، کاهش نسبی دما رخ می دهد. 

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی هوا، دریای خزر و خلیج فارس روز یکشنبه مواج می شوند. 

وی درباره کیفیت هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه ادامه داد: پیش بینی می کنیم دوشنبه در ارتفاعات آذربایجان شرقی و سه شنبه در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط استان های کردستان، زنجان، قزوین، همدان و مرکزی در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاک ایجاد شود. 

ضیاییان درباره شرایط خاص منطقه زابل گفت: در پنج روز آینده در زابل، وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود. 

وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت افزود: آسمان تهران فردا شنبه دوازدهم خردادماه، صاف تا کمی ابری خواهد بود و گاهی سرعت باد افزایش پیدا خواهد کرد.حداقل دما ۲۶ درجه سانتی گراد و حداکثر دما ۳۷  درجه سانتی گراد خواهد بود. پس فردا یکشنبه سیزدهم خردادماه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری است با حداقل دمای ۲۵ درجه سانتی گراد و حداکثر دمای ۳۵ سانتی گراد است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا و پس فردا گرم ترین مرکز استان اهواز  با دمای ۴۸ و ۴۴ درجه سانتی‌گراد است.همچنین سردترین مرکز استان در دو روز آینده شهرکرد و همدان با ۷ و ۸ درجه سانتی گراد هستند.

 

نظر شما