شناسهٔ خبر: 67274140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازداشت ۴ نفر در حادثه مرگبار بیمارستان قائم رشت

روزنامه جوان

برآورد اولیه خسارت ایجاد شده در حال انجام و بیمارستان موقتاً تعطیل است و تا اعمال تعمیرات مربوطه و دریافت مجدد مجوز‌های ایمنی، اجازه فعالیت ندارد. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس کل دادگستری استان گیلان از دستگیری چهار نفر در جریان حادثه آتش‌سوزی مرگبار بیمارستان قائم رشت خبر داد. 
اسماعیل صادقی‌نیارکی در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم گفت: علت حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است. وی همچنین از تعیین قاضی ویژه برای پیگیری حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: قاضی ویژه تاکنون چهار نفر را در رابطه با این پرونده بازداشت کرده و نتیجه تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص می‌شود. 

 بیمارستان قائم تعطیل شد
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم از تعطیلی بیمارستان خبر داد و گفت: بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت، حوالی ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد سه‌شنبه، ۲۹ خرداد‌ماه دچار آتش‌سوزی شد که در جریان آن ۹ نفر از بیماران جان باختند. وی ادامه داد: در این بیمارستان ۲۲۷ تختخوابه، در زمان وقوع حادثه آتش‌سوزی، ۱۴۲ بیمار بستری بودند که به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند. وی ادامه داد: میانگین سن فوتی‌ها ۷۶سال بوده و هیچ کودکی را از دست نداده‌ایم. وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از بیماران مرخص شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در حال ترخیص هستند، اضافه کرد: تعدادی از بیماران همچنان به دستگاه وصل هستند. بنابراین تا بهبودی کامل بستری خواهند بود. همچنین پنج نفر از کادر درمان بیمارستان قائم نیز بر اثر دود غلیظ بستری شده‌اند. 
رئیس علوم پزشکی گیلان، اعتبار پروانه بهره‌برداری بیمارستان قائم را تا سال ۱۴۰۷ دانست و بیان کرد: برآورد اولیه خسارت ایجاد شده در حال انجام و بیمارستان موقتاً تعطیل است و تا اعمال تعمیرات مربوطه و دریافت مجدد مجوز‌های ایمنی، اجازه فعالیت ندارد. 
وی با اشاره به انتقال بیماران بیمارستان قائم به جای امن جهت ادامه خدمت‌رسانی گفت: ارائه خدمات درمانی به بیماران تا بهبودی کامل ادامه خواهد داشت و هیچگونه هزینه‌ای از بیماران دریافت نخواهد شد.

نظر شما