شناسهٔ خبر: 67263695 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بازداشت ۴ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی بیمارستان رشت | این بیمارستان فعلا اجازه فعالیت ندارد | اعلام میانگین سن فوتی‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم در رشت گفت: اعتبار پروانه بهره‌برداری بیمارستان قائم تا سال ۱۴۰۷ بوده و موقتا تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیمارستان قائم رشت را ۲۲۷ تختخوابه دانست و اظهار کرد: در زمان وقوع حادثه آتش‌سوزی در نخستین ساعات بامدادی ۱۴۲ بیمار در این بیمارستان خصوصی بستری بودند.

وی گفت: در جریان وقوع حریق، با کمک نیروهای امدادی و اورژانس و هلال احمر، ۱۱۸ بیمار را انتقال دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: میانگین سن فوتی‌ها ۷۶ سال بوده و هیچ کودکی را از دست ندادیم. البته علت دقیق مرگ باید توسط پزشکی قانونی استان اعلام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از بیماران مرخص شده و تعدادی دیگر نیز در حال ترخیص هستند، اضافه کرد: تعدادی از بیماران همچنان به دستگاه وصل هستند و لذا تا بهبودی کامل بستری خواهند بود. همچنین ۵ نفر از کادر درمان بیمارستان قائم نیز بر اثر دود غلیظ بستری شدند.

رئیس علوم پزشکی گیلان اعتبار پروانه بهره‌برداری بیمارستان قائم را تا سال ۱۴۰۷ دانست و بیان کرد: برآورد اولیه خسارت ایجاد شده در حال انجام بوده و بیمارستان موقتا تعطیل است و تا اعمال تعمیرات مربوطه و دریافت مجدد مجوزهای ایمنی، اجازه فعالیت ندارد.

وی با اشاره به انتقال بیماران بیمارستان قائم به جای امن جهت ادامه خدمت‌رسانی گفت: ارائه خدمات درمانی به بیماران تا بهبودی کامل ادامه خواهد داشت و هیچگونه هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم با ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش‌سوزی اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است و هم از سوی سازمان آتش‌نشانی و هم از سوی پزشکی قانونی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تا روشن شدن همه ابعاد موضوع نباید پیش‌داوری کنیم، ادامه داد: ابعاد موضوع پس از اعلام نظر مراجع ذی‌صلاح به نحو دقیق به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین از تعیین قاضی ویژه برای پیگیری حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: قاضی ویژه تاکنون ۴ نفر را در رابطه با این پرونده بازداشت کرده و نتیجه تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، مشخص می‌شود.

نظر شما