شناسهٔ خبر: 67274133 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

محموله هروئین به انگلستان نرسید 

روزنامه جوان

مأموران محموله دیگری از موادمخدر را در تهران کشف کردند که قاچاقچیان مواد اولیه ساخت مخدر شیشه را برای ترانزیت به کشور‌های دیگر به شکل خرده‌پلاستیک درآورده بودند. مأموران در این عملیات موفق شدند ۱۲۰کیلوگرم مخدر شیشه را از اعضای این باند کشف کنند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران محموله ۳۵۰ کیلویی موادمخدر هروئین را که قرار بود به انگلستان قاچاق شود، کشف کردند. قرار بود هر کیلو از این محموله در خارج از ایران به ۲ میلیارد تومان به فروش برسد. 

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پلیس برای کشف موادمخدر تجهیزات ویژه‌ای در اختیار دارد، گفت: همکاران من در پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در تازه‌ترین عملیات خود از داخل بار ۶۰ تنی سه تریلر، ۳۵۰ کیلوگرم هروئین را که به صورت خیلی حرفه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند. در این عملیات چهار سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند و چند خودرو و بخشی از اموال این افراد هم توقیف شد. 
وی با بیان اینکه این تنها موفقیت پلیس مبارزه با موادمخدر در خصوص دستگیری قاچاقچیان نبود، افزود: همچنین مأموران محموله دیگری از موادمخدر را در تهران کشف کردند که قاچاقچیان مواد اولیه ساخت مخدر شیشه را برای ترانزیت به کشور‌های دیگر به شکل خرده‌پلاستیک درآورده بودند. مأموران در این عملیات موفق شدند ۱۲۰کیلوگرم مخدر شیشه را از اعضای این باند کشف کنند. 
سردار محمدیان همچنین از کشف ۵ هزار و ۵۶۰کیلوگرم موادمخدر از ابتدای سال تاکنون در پایتخت خبر داد. 

 ادعا‌های عجیب 
مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران در این طرح اعضای چند باند موادمخدر را بازداشت کردند. اعضای یکی از باندها، ۳۵۰ کیلوگرم هروئین را به صورت حرفه‌ای در بار سیمان جاسازی کرده بودند و قرار بود این بار با سه کامیون به کشور‌های اروپایی ترانزیت شود که مأموران پلیس دست آن‌ها را خواندند و چهار سوداگر را همراه ۳۵۰ کیلوگرم هروئین بازداشت کردند. وقتی برای گفتگو با متهمان به سراغشان رفتم همه خود را بی‌گناه معرفی می‌کردند. دو نفر از آن‌ها هم مدعی بودند تاجر هستند و اصلاً در جریان محموله هروئین نیستند. یکی دیگر از متهمان تیمور نام دارد که حاضر به گفتگو با خبرنگار ما شد. 

تیمور محموله را از کجا بار زده بودید؟ 
من خیلی در جریان نیستم، چون دو همدستم خبر دارند. البته هروئین‌ها خاص و درجه یک است و فکر کنم از یکی از کشور‌های همسایه وارد ایران و به انبار دوم کارخانه‌ای در اطراف تهران منتقل شده بود. محموله که بسته‌بندی خاص دارد داخل بار کارخانه بسته‌بندی و بار کامیون شده بود که مأموران محموله را شناسایی و کامیون را توقیف کردند. 

قرار بود محموله به کدام کشور ترانزیت شود؟ 
می‌خواستند محموله را به یکی از بندر‌های جنوبی کشور منتقل کنند و با کشتی به یکی از کشور‌های اروپایی ترانزیت کنند. البته فکر کنم مقصد هروئین‌ها کشور انگلستان بود که مأموران پلیس تهران همه نقشه‌ها را بر آب کردند. 

چرا اروپا؟ 
ارزش ریالی آن با ایران قابل مقایسه نیست. همین هروئین خاص در اینجا کیلو ۵۰۰ میلیون تومان است و همین که پایش را از مرز بیرون بگذارد و به کشور‌های اروپایی برسد، هر کیلو ۲ میلیارد تومان قیمت دارد. به‌هرحال وسوسه پولدار شدن باعث می‌شود قاچاقچیان مواد را از کشور‌های همسایه به کشور‌های اروپایی ترانزیت کنند. 

صاحب کارخانه هم در جریان بود؟ 
نه، اصلاً نه صاحب کارخانه و نه کارگران در جریان محموله نبودند. محموله هروئین خیلی حرفه‌ای به دو انبار منتقل و بعد داخل بسته‌بندی‌های مواد تولیدی کارخانه جاسازی شده بود. 

نقش شما چه بود؟ 
من در جریان محموله نبودم و همه کار‌ها را دو همدستم انجام دادند، به همین دلیل هم من بازداشت شدم. 

سابقه داری؟ 
نه، من هیچ سابقه‌ای ندارم. ورزشکارم و البته با دو نفری که به عنوان همدستم دستگیر شده‌اند، رفت و آمد دارم. 

چطور با آن‌ها آشنا شدی؟ 
ما بچه یک محل هستیم و چند سالی است که آن‌ها را می‌شناسم. 

همدستانت سابقه‌دار هستند؟ 
آن‌ها به‌خاطر ترانزیت و فروش ۷۰۰ کیلو مورفین از مدتی قبل تحت تعقیب پلیس بودند، حتی در دادگاه هم به صورت غیابی محاکمه شدند و حکم اعدام نیز برای آن‌ها صادر شده بود. 

همدستانت تاجر هستند؟ 
بله، آن‌ها به همه می‌گویند تاجرند. البته کار تجارت هم انجام می‌دهند و وضع مالی خیلی خوبی دارند. مثلاً محل زندگی‌شان ویلا‌های لاکچری در خیابان‌های شمالی تهران است و هر کدامشان چندین خودروی مدل بالا هم دارند. 

فکر می‌کردی محموله قبل از خروج از ایران شناسایی و توقیف شود؟ 
نه، محموله به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود. موادی که همراه محموله قرار بود به خارج منتقل شود، مواد خاصی بود که حتی سگ‌های موادیاب هم قادر به کشف آن نبودند، اما هوشیاری مأموران پلیس باعث لو رفتن محموله شد. 

به نظر شما قاچاق‌فروشی ارزش دارد؟ 
نه، چون معمولاً خیلی زود گرفتار می‌شوی و قبل از گرفتاری هم همیشه با ترس و لرز باید زندگی کنی و وقتی هم گرفتار شوی با حکم اعدام روبه‌رو می‌شوی و هر چه به دست آورده‌ای هم توقیف می‌شود.

نظر شما