شناسهٔ خبر: 67274067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارزیابی شدت و نوع معلولیت پنجاه و سه معلول در بهزیستی کیش

سرپرست اداره بهزیستی کیش از ارزیابی نوع و شدت معلولیت پنجاه و سه معلول در اولین جلسه کمیسیون پزشکی سال ۱۴۰۳ به میزبانی کیش خبرداد.

صاحب‌خبر -

ارزیابی نوع و شدت معلولیت پنجاه و سه معلول در بهزیستی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، محمدرضا حیدر‌هایی افزود: براساس ماده یک قانون حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی کمیسیون تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت را برگزار می‌کند.

او خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی منطقه آزاد کیش این کمیسیون را برای افراد متقاضی حمایت سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی برگزار کرد.

حیدر‌هایی، گفت: در این دوره پنجاه و سه معلول برای حضور در کمیسیون پزشکی متقاضی بودند و با تشکیل جلسه، وضعیت آنها با حضور کارشناسان ارزیابی شد.

سرپرست اداره بهزیستی کیش گفت: برای بهره مندی از ظرفیت کیش در برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی، پزشک، روانشناس، گفتار درمان، کار درمان، بینایی سنج و شنوایی شناس برای گذراندن دوره آموزش معرفی شدند.

حیدر‌هایی تصریح کرد: پس از انجام آموزش‌های حضوری و مجازی برگزاری کمیسیون پزشکی از دوره‌های آینده با استفاده از متخصصان ساکن در جزیره کیش جلسات کمیسیون پزشکی برگزار خواهد شد.

دوره کمیسیون ICF با همکاری اداره کل بهزیستی استان هرمزگان در کیش برگزار شد.

کمیسیون ICF با حضور شش متخصص توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، روانشناسی، پزشک عمومی و متخصص مغز و اعصاب برگزار می‌شود.

نظر شما