شناسهٔ خبر: 66937957 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم افزایش گرما و استقرار جوی پایدار در اصفهان/ثبت دمای ۴۰ درجه در ۴ شهرستان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا از استقرار جوی به نسبت پایدار تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: بیشینه دمای چهار شهرستان اصفهان با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

صاحب‌خبر -

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در نیمه شمالی، شرقی و تا حدودی مرکز استان و در نواحی مستعد همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وزش باد از روز یکشنبه شدت بیشتری خواهد داشت و مخاطرات ناشی از آن طی هشدار زرد شماره ۱۸ اطلاع‌رسانی شده است.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با ورود سامانه گرادیان فشاری و وزش باد به نسبت شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز یکشنبه سیزدهم آغاز و تا اواخر وقت سه‌شنبه پانزدهم خرداد با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد و طوفان لحظه‌ای، گردوخاک، کاهش دید، آلودگی و کیفیت هوا همراه است.

آقایی گفت: فعالیت این سامانه مناطق شمالی، شرقی و مرکزی به ویژه اصفهان، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نائین، ورزنه، مهاباد، خوروبیابانک، چوپانان، نجف‌آباد، مورچه خورت، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، کوهپایه و کبوترآباد را در بر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: اختلال در تردد جاده‌ای، شهری و روستایی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس، شکستن درختان و احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط ساختمان‌های غیرمستحکم و نیمه کاری، از مخاطرات ویژه سامانه مذکور است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن فعالیت در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، خودداری از فعالیت در ارتفاع، تعویق سفرهای غیرضروری به استان‌های شمالی و شرقی، نداشتن اتراق و پارک خودرو در زیر درختان، ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه گرم‌تر خواهد شد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی پیرامون اینکه بیشینه دمای چهار شهرستان بادرود، چوپانان، خوروبیابانک، مهاباد با دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شد، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با کمینه دمای ۲۵ و بوئین میاندشت با دمای ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما