شناسهٔ خبر: 66922558 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صدور هشدار زرد با وقوع طوفان لحظه‌ای و گردوخاک در اصفهان/ الگوی جوی بهاری تغییر کرد!

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد و ورود سامانه گرادیان فشاری و وزش باد به نسبت شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا گفت: جوی به نسبت پایدار همراه با تغییر الگوی جوی بهاری به تابستان در استان استقرار دارد.

صاحب‌خبر -

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار همراه با تغییر الگوی جوی بهاری به تابستان است.

وی افزود: بر این اساس تا روز شنبه هفته آینده وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان، صاف گاهی قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد و در نواحی شمالی، مرکزی و شرق، گاهی وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک محلی مورد انتظار است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از روز شنبه شدت وزش باد تشدید خواهد شد و با کاهش دید و کیفیت هوا همراه است، اوج فعالیت آن در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی خواهد بود. طی این هفته روند دمایی افزایش دارد.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با ورود سامانه گرادیان فشاری و وزش باد به نسبت شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز یکشنبه سیزدهم آغاز و تا اواخر وقت سه‌شنبه پانزدهم خرداد با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد و طوفان لحظه‌ای، گردوخاک، کاهش دید، آلودگی و کیفیت هوا همراه است.

امینی گفت: فعالیت این سامانه مناطق شمالی، شرقی و مرکی به ویژه اصفهان، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نائین، ورزنه، مهاباد، خوروبیابانک، چوپانان، نجف‌آباد، مورچه خورت، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، کوهپایه و کبوترآباد را در بر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: اختلال در تردد جاده‌ای، شهری و روستایی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس، شکستن درختان و احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط ساختمان‌های غیرمستحکم و نیمه کاری، از مخاطرات ویژه سامانه مذکور است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن فعالیت در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، خودداری از فعالیت در ارتفاع، تعویق سفرهای غیرضروری به استان‌های شمالی و شرقی، نداشتن اتراق و پارک خودرو در زیر درختان، ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه گرم‌تر خواهد شد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما