شناسهٔ خبر: 67306158 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صالحی مطرح کرد؛

خروج املاک فرحزاد از بن بست صدور مجوز ساختمانی

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: با تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی محله فرحزاد، پس از سال‌ها ضوابط ساخت و ساز و معماری در این محله تعیین تکلیف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران گفت: با تصویب طرح تفصیلی محله فرحزاد در شورای عالی معماری و شهرسازی، و ابلاغ آن به شهرداری، تعیین تکلیف املاک این محله مطابق با ضوابط تعیین شده دستور کار مدیریت شهری منطقه دو قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس با تشکیل کارگروه تخصصی صدور پروانه و تخریب و نوسازی محله فرحزاد، پرونده‌های متقاضی بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

صالحی گفت: در این کارگروه تخصصی به چند موضوع از جمله هویت بخشی به پهنه گردشگری فرحزاد، و همچنین نحوه صدور پروانه به املاک فاقد سند و دارای سند پرداخته می‌شود.

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: بر اساس مصوبات صدور پروانه ساختمانی، املاک فاقد سندی که احراز سکونت قبل از سال ۱۳۷۰ داشته باشند می‌توانند برای دریافت پروانه تخریب و نوسازی اقدام کنند و برای املاک دارای سند نیز مطابق ضوابط شهرسازی مجوز ساختمانی صادر می‌شود.
به گفته صالحی رفع مشکل املاک فاقد سند نیز با همراهی ستاد فرمان امام (ره) در حال پیگیری است.

وی گفت: در راستای هویت بخشی به پهنه گردشگری محله فرحزاد، طرح ساماندهی و تعیین تکلیف کاربری املاک تجاری خیابان شهید مهدی فرحزادی تا میدان فرحزادی و خیابان آبشار مطابق با ضوابط تعیین شده در طرح تفصیلی در دستور کار قرار گرفت بر همین اساس تثبیت کاربری املاک تجاری سند دار و بهره برداری موقت برای املاک فاقد سند انجام می‌شود.

به گفته شهردار منطقه دو تثبیت و بهره برداری موقت شامل املاکی می‌شود که کاربری آنها در طرح گردشگری مجاز شناخته شده است. و با املاک تجاری دارای کاربری غیرمجاز و یا ساخت و سازهای غیر مجاز مطابق با ضوابط قانونی برخورد و در راستای اجرای طرح به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع می‌شود.

نظر شما