شناسهٔ خبر: 66931949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

فروش صددرصدی محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه یزد

سید مجتبی طباطبایی زاده

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از فروش صددرصدی محصولات صنایع دستی استان در نمایشگاه یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، وحیده رخشانی اظهار کرد: در پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران و نمایشگاه پخت نان محلی که به میزبانی استان یزد در روزهای ۲۴ لغایت ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، چهار گروه از صنعتگران سیستانی و بلوچ شرکت کردند.

او افزود: در این نمایشگاه استان سیستان و بلوچستان چهار غرفه فعال داشت که شامل غرفه سوزن‌دوزی از شهرستان ایرانشهر، خامه‌دوزی از شهرستان نیمروز، حوله‌بافی از شهرستان زاهدان و حصیربافی از شهرستان نیکشهر بود و هنرمندان و صنعتگران در هر غرفه محصولات خود را به عموم ارائه کردند.

به گفته رخشانی، با توجه به کیفیت و بازارپسندی خوبی که این محصولات داشت تمامی صنایع دستی که توسط صنعتگران در این نمایشگاه عرضه شده بود به فروش رسید که امری کم سابقه بوده و نشان از بالا رفتن سطح تولیدات صنعتگران و همچنین اشراف کامل به بازار هدف صنایع دستی است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طبیعتاً حضور استان ها در چنین نمایشگاه هایی در معرفی و عرضه بیش از پیش محصولات صنایع دستی نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما