شناسهٔ خبر: 66922421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰درصد محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه یزد فروش رفت

زاهدان - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰درصدی محصولات صنایع دستی این استان در نمایشگاه یزد به فروش رفت.

صاحب‌خبر -

وحیده رخشانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران و نمایشگاه پخت نان محلی که به میزبانی استان یزد برگزار شد که چهار گروه از صنعتگران سیستانی و بلوچ در آن شرکت کردند.

وی افزود: در این نمایشگاه سیستان بلوچستان چهار غرفه فعال داشت که شامل غرفه سوزن‌دوزی از شهرستان ایرانشهر، خامه‌دوزی از شهرستان نیمروز، حوله‌بافی از شهرستان زاهدان و حصیربافی از شهرستان نیکشهر بود و هنرمندان و صنعتگران در هر غرفه محصولات خود را به عموم ارائه کردند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به کیفیت و بازارپسندی خوبی که این محصولات داشت تمامی صنایع دستی که توسط صنعتگران در این نمایشگاه عرضه شده بود به فروش رسید که امری کم سابقه بوده و نشان از بالا رفتن سطح تولیدات صنعتگران و همچنین اشراف کامل به بازار هدف صنایع دستی است.

وی تاکید کرد: حضور استان‌ها در چنین نمایشگاه‌هایی در معرفی و عرضه بیش از پیش محصولات صنایع دستی نقش بسزایی دارد.

نظر شما