شناسهٔ خبر: 67312593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان زنجان

جشنواره دختران آفتاب در زنجان به دنبال احیای بازی‌های بومی و محلی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان زنجان با تاکید بر اینکه دختران باید از سن پایه ورزش کنند، گفت: نهادینه سازی ضرورت ورزش در دختران و احیای ورزش‌های بومی و محلی برای نسل امروز از اهداف برگزاری دومین دوره جشنواره دختران آفتاب ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز شنبه در دومین دوره جشنواره دختران آفتاب در ۲ دبیرستان یاس و نرگس روستای ارمغانخانه زنجان، افزود:با توجه به معضلات و مشکلات کم تحرکی در جامعه، تمامی جوامع به سمت توسعه ورزش از سن پایه حرکت کرده اند که در ایران نیز این مهم به تازگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: فلسفه جشنواره دختران آفتاب، استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان کانون های تعلیم و تربیت برای سوق دادن دختران به سوی تحرک و ورزش است.

این مسوول ادامه داد: کم تحرکی در بانوان موجب مشکلات و بیماری های غیرواگیر بسیاری می شود که زندگی ماشینی نیز به این مساله دامن زده است.

بازرگان افزود: در این جشنواره ها به دنبال نهادینه سازی ورزش در سبد زندگی و اولویت های اصلی زندگی دختران هستیم تا ورزش در کنار فعالیت های دیگر آنها جدی گرفته شود.

وی یادآوری کرد: هدف این جشنواره، احیای ورزش های بومی و محلی است تا سنت ها و آیین های گذشته احیا شود و از آنها به عنوان آیین ارزشمند ایران زمین بهره ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای ما تعاملات گسترده و تنگاتنگ با آموزش و پرورش است که تا امروز مهیا شده و امیدواریم در آینده نیز بیش از پیش اتفاق بیفتد.

نظر شما