شناسهٔ خبر: 67312569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل بازرسی استان البرز:

۵۰ فقره آرای تنبیهات برای مدیران متخلف شهرداری ثبت شد

رئیس کل بازرسی استان البرز گفت: در سال ۱۴۰۲، ۵۰ فقره آرای قضایی و تعداد ۲۵۰ فقره آرای تنبیهات اداری و انضباطی در رسیدگی گزارش‌های بازرسی کل در محکومیت متهمان تحت تعقیب پیشنهادی بازرسی کل استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدتقی حاجی مشهدی ظهر امروز_ شنبه دوم تیر_ در نخستین روز از هفته قوه قضائیه طی نشست با اصحاب رسانه، انتخابات پیش رو را بزرگترین واقعه پیش روی کشور دانست و اظهار کرد: مهم است که مسئولان ما چگونه عمل می‌کنند و سطح رضایت شهروندان از این عملکرد چقدر است؛ این موارد در میزان مشارکت نیز تأثیرگذار خواهد بود، از این سازمان بازرسی سعی دارد در مسیر نظارت بر عملکرد مسئولان و ارتقای سطح رضایت مردمی را به صورت جدی دنبال کند.

وی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری به صورت ویژه مدنظر قرار داشته و دنبال می‌شود، افزود: اگر اقدام و عملکرد آقایان و مدیران درست باشد نتیجه در کف خیابان نمود و ظهور پیدا خواهد کرد، در این میان نیز تذکرات و پیگیری‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس کل بازرسی استان البرز با اشاره به آمار و مستندات عملکرد این مجموعه ظرف یک سال گذشته، تصریح کرد: ۳۱ بازرسی برنامه‌ای، پنج بازرسی فوق‌العاده و ۸۴ بازرسی موردی توسط اداره کل انجام شده که در مجموع حاصل آن ۲۳۸ فقره گزارش‌های اصلاح امور و گزارش‌های تعقیب اداری و کیفری به مراجع ذیربط بوده است.

حاجی مشهدی با اشاره به اینکه ۴۹۱ فقره اثربخشی‌های تأییدی در سامانه سازمان بازرسی کل کشور در سال ۱۴۰۲ با مجموع حدود ۴۸ هزار امتیاز در مقایسه با تعداد ۴۲۰ اثربخشی‌های تأییدی سال ۱۴۰۲ با حدود ۳۴ هزار امتیاز به ثبت رسیده است، ادامه داد: مجموع امتیازات ذکر شده رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال با مشارکت و حضور مؤثر در تصمیم‌سازی و مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری تسهیل در تأمین مالی ۲۴۲ مورد، تسریع در اخذ مجوز ۱۸۵ مورد، پیگیری و حمایت برای افزایش تولید در ۱۳ واحد تولیدی، جلوگیری از تعطیلی ۴۴ واحد، راه‌اندازی مجدد ۲۰ واحد تولیدی مورد اهتمام بوده است.

رئیس کل بازرسی استان البرز اضافه کرد: یکی از پیگیری مهم بازرسی کل استان از طریق انعکاس به سازمان بازرسی کل کشور و وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش تسهیل راحل اخذ مجوز تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و واحدهای تولیدی پیگیری صدور دستورالعمل ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در نحوه تقسیط عوارض تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تا سقف پنج سال است.

حاجی مشهدی با بیان اینکه سیاست ابلاغی احقاق حقوق عامه و جلوگیری از تجاوز به انفال و منابع ملی و اراضی دولتی به صورت جدی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: رفع تصرفات مساحت اراضی ملی خارج از محدوده شهرها یا جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در سال ۱۴۰۲ در مجموع به مساحت حدود ۵۲ هزار هکتار بوده است همچنین مساحت اراضی شهری ۱۴۰۲ ۹۰ هزار متر مربع معادل ۹ هکتار بوده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۱ برابر رشد کرده است.

وی گفت: ۵۴ فقره گزارش‌های کلان از مهم‌ترین مسائل استان استحضار استاندار برای بهره‌برداری در برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی رفع مشکلات و دغدغه‌های مهم است.

رئیس کل بازرسی استان البرز افزود: وضعیت ساخت وسازهای غیرمجاز، آلودگی هوا، کمبود منابع آب، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی، پروژه‌های نیمه تمام، وضعیت اعطای تسهیلات بانک‌ها به خصوص در حمایت از واحدهای تولیدی موضوع طرح اقدام ملی از جمله موارد فوق‌الذکر می‌باشد.

حاجی مشهدی اضافه کرد: عملکرد بانک‌ها در استان البرز وضعیت خوبی نداشته این امر در بانک‌های خصوصی پررنگ‌تر است در این میان استان البرز در حوزه اعطای تسهیلات حمایت از تولید از میان ۳۱ استان کشور رتبه ۲۹ را اخذ کرده است.

وی با اشاره به تبیین رویکرد پیشگیرانه بازرسی کل استان از جمله صدور ۱۱۲ فقره مکاتبه هشداری و تذکر ترک فعل انجام شده، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ۵۰ فقره آرای قضائی و تعداد ۲۵۰ فقره آرای تنبیهات اداری و انضباطی در رسیدگی گزارش‌های بازرسی کل در محکومیت متهمان تحت تعقیب پیشنهادی بازرسی کل استان صادر شده که به عنوان نمونه محکومیت جزای نقدی شهردار و معاون شهرسازی یکی از شهرداری‌های تابع استان به مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال و محکومیت مدیرعامل یکی از سازمان‌های تابعه شهرداری استان به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال و محکومیت جزایی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار یکی از شهرداری‌های تابع استان به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال است.

رئیس کل بازرسی استان البرز تاکید کرد: جلوگیری از زمین خواری در مساحت ۲۲ هکتار از اراضی آزادراه همت کرج به ارزش ریالی ۲۲,۰۰۰ میلیارد ریال از طریق پیگیری و صدور رأی هیئت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور توسط این اداره کل انجام شده است.

حاجی مشهدی از پیگیری اخذ سند مالکیت ۱۲۰۰ هکتار اراضی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام بعد از ۲۲ سال خبر داد و خاطرنشان کرد: پیگیری و شناسایی وصول مبلغ ۱۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌های مغفول مانده در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ انجام شد.

وی ادامه داد: پیگیری شناسایی و احصای عوارض مغفول مانده ناشی از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ‌ها محل تالارهای پذیرایی و تفریحی گرمدره به مبلغ حدود ۵۷ هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.

رئیس کل بازرسی استان البرز از پیگیری وصول مبلغ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال عوارض تغییر کاربری زراعی و باقی دارای سررسید بیش از یک سال خبر داد و گفت: همچنین پیگیری و ممانعت از تفکیک غیر مجاز ۴.۴ هکتار اراضی واقع در خارج از شهرک صنعتی سیمین دشت و جلوگیری از تضییع حدود ۳,۰۰۰ میلیارد ریال عوارض تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اراضی انجام شد.

حاجی مشهدی با اشاره به شناسایی و برخورد قانونی با مفاسد سو جریانات منتسب به گروه تجاری دبش در حوزه‌های ارزی و ریالی، گفت: محاسبه وصول مابتفاوت تعرفه‌های گاز بهای مصرفی رمز ارزها و جرایم مطلقه به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال در استان البرز ظرف یک سال گذشته شناسایی شد.

وی اظهار کرد: پیگیری آزادسازی نقاط مشخصی از حریم و بسترهای مورد تجاوز شناسایی شده در رودخانه کرج به مساحت ۶۳۱۰ متر مربع و شناسایی و برخورد با فرار مالیاتی چندین شرکت به مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال نیز توسط اداره کل بازرسی استان البرز ظرف یک سال گذشته انجام شد.

حاجی مشهدی با اشاره به مصوبه پرداخت حق مسئولیت و حق تلاش در شهرداری‌های محمدشهر، تاکید کرد: مصوبات شورای اسلامی شهر کرج و شورای اسلامی محمدشهر ابطال و از پرداخت ده‌ها میلیارد ریال مزایای غیرقانونی و تبدیل ۳۰۳ نفر از نیروهای شهرداری از قراردادی به پیمانی جلوگیری شد.

وی اقدامات این اداره کل در حوزه محیط زیستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: جلوگیری از صدور پروانه احداث ساختمان در حریم کاخ مروارید کرج پیگیری تسریع در بازسازی و جلوگیری از فروپاشی پل تاریخی خاتون کرج انجام مانیتورینگ و پایش سلامت سازه‌های تاریخی استان اجرایی شد.

رئیس کل بازرسی استان البرز اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این اداره کل پیگیری مزایده عمومی منجر به فروش اموال رسوبی سنوااتی حوزه قضا و دارو در انبارهای اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان در مجموع به مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان بوده است.

نظر شما