شناسهٔ خبر: 67313876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل بازرسی: پنج هزار پروژه نیمه تمام در البرز شناسایی شد

کرج - ایرنا - مدیرکل بازرسی استان البرز اعلام کرد: پنج هزار پروژه نیمه تمام مختلف در این استان شناسایی شده که باید نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، « محمد تقی حاجی مشهدی» روز شنبه در نشست خبری افزود: این پروژه ها یا کارمطالعاتی روی آنها انجام نشده یا دربرآوردها مشکل دارد ضمن آنکه بودجه بخشی از آنها ناپایدار بوده و بخش دیگر با مشکل اعطای تسهیلات بانکی مواجه هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه عملکرد بانکها در استان البرز در زمینه ارایه تسهیلات ضعیف بوده و نسبت به استان های کشور رتبه آخر را داریم .

مدیرکل بازرسی استان البرز اضافه کرد: سال گذشته اداره کل بازرسی استان البرز پنج موضوع مهم از جمله حواشی سیل و چای دبش را باجدیت بررسی و دنبال کرد.

حاجی مشهدی گفت: البرز به لحاظ تعداد بازرسی های فوق العاده در استان ها اول است ضمن آنکه در مجموع ۱۲۰ فقره پرونده در بازرسی های استان تهیه و ۳۲۸ گزارش به مراجع بالا دستی ارسال شده است.

تسریع در اخذ مجوز کسب و کار برای ۲۴۲ واحد

مدیرکل بازرسی البرز بیان کرد: سال گذشته ۲۴۲ مورد تسریع در اخذ مجوز کسب و کار داشتیم که ۱۸۵ مورد پیگیری و از تعطیلی ۴۴ واحد جلوگیری به عمل آمد.

وی یاد آورشد: در این مدت از ۵۲هزار هکتار اراضی کشاورزی و ملی استان البرز رفع تصرف شد.

حاجی مشهدی افزود: در حوزه حمایت از تولید و سرمایه گذاری البرز ، اخذ عوارض تغییرکاربری از سرمایه گذار به صورت نقدی و تقسیط پنج ساله یکی از اقدامات مهمی بود که محقق شده است .

رسیدگی به پنج هزار و ۸۰ شکایت درالبرز

مدیرکل بازرسی استان البرز درادامه به رسیدگی به پنج هزار و۸۰ شکایت در این استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ماقبل که سه هزار و۲۰۷ فقره بود، رشد ۶۷ درصدی داشت .

حاجی مشهدی بیان کرد: ۵۴ فقره گزارش کلان از وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز ، ریزگردها و آلودگی هوا توسط اداره بازرسی استان تهیه و به مراجع بالا دستی ارسال شد.

مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: محکومیت یکی از مدیران سازمان های تابعه شهرداریهای استان البرز به پرداخت ۱۴ میلیارد ریال یکی از مهمترین اقدامات بازرسی این است.

حاجی مشهدی افزود: پارسال موضوع آزاد سازی ۲۲ هکتار اراضی حاشیهآزاد راه تهران - کرج و موضوع ۱۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض تغییرکاربری باغ ها ی استان نیز پیگیری شد.

وی در ادامه به موضوع عوارض تغییر کاربری تالارهای گرمدره اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۵۷ هزار میلیارد ریال به نفع بیت المال عمل شد.

شناسایی عوامل وصول رمز ارزها ، پیگیری و آزادسازی نقاط مشخصی از حریم رودخانه کرج به مساحت ۶۱۰ مترمربع ، شناسایی و برخورد با فرار مالیاتی چند شرکت بزرگ ،پیگیری ابطال شورای شهرمحمد شهر ، جلوگیری از صدور پروانه ساختمان در حریم کاخ مروارید ، جلوگیری از فروپاشی پل خاتون با تذکرات و هشدارها از دیگر اقداماتی اداره کل بازرسی استان البرز درسال گذشته بود.

وی افزود: پایش سازه های تاریخی ،پیگیری مزایده های عمومی صنایع غذا و دارو ، فروش املاک تملیکی در مجموع به ارزش یک هزارو۱۱۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات اداره کل بازرسی البرز در سال گذشته بوده است.

مدیر کل بازرسی استان البرز گفت: پیگیری طرح های نهضت ملی مسکن و تعقیب کیفری ۱۱ نفر در این زمینه و آزاد سازی طرح گردوکاری البرز از دیگر اقدامات درسال گذشته بوده است .

وی بیان کرد: سال گذشته از تبدیل وضعیت ۳۰۳ نفر از نیروهای شهرداری های البرز به صورت غیر قانونی از قراردادی به پیمانی جلوگیری شد.

نظر شما