شناسهٔ خبر: 67395789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی اردبیل:

هیچ چیز برای شهید رئیسی ارزشمندتر از اسلام نبود

اردبیل- ایرنا- رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی اردبیل با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: هیچ چیز ارزشمندتر از اسلام برای شهید رئیسی نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سیدکمال موسوی روز پنجشنبه در مراسم چهلم شهدای خدمت در مصلای اردبیل با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: شهید رئیسی دیانتش مانند سیاستش و سیاستش مانند دیانتش بود؛ تنها عالم به کلام حضرت علی (ع) نبود و عامل هم بود و با مردم طوری رفتار و معاشرت می‌کرد که امروز که سر بر خاک نهاده مردم در فراغش آتش می‌گیرند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی اردبیل افزود: عده‌ای مردم را ابزار رسیدن به یک کرسی و یک میز می‌دانند و از احساسات جوانان برای خودشان مقامی می‌خواهند؛ اما شهید رئیسی خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات مردم را برای قدرت نمی‌خواست و از این رو ریاستی از شهید رئیسی ندیدیم و ایشان فقط خادمی و خدمتگزاری مردم را انجام داد.

وی در ادامه افتادگی، تواضع، پایبندی به قانون، بی‌حاشیگی را از جمله ویژگی های اخلاقی شهید رئیسی برشمرد و گفت: شهید رئیسی و سایر شهدا پیام مهمی دارند و بشارت می‌دهند که نه بر گذشته غصه‌دار باشید و نه نسبت به آینده بیمناک شوید زیرا نه شهادت برای شیعه شکست محسوب می‌شود و نه پیروزی‌های دنیا او را فریب می‌دهد.

موسوی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در انتخابات آمریکا هیچ نامزدی سراغ نداریم که از اسرائیل بد بگوید و از این خط قرمز خود عقب‌نشینی کنند، اما در انتخابات ما فیلترینگ را به عنوان اولویت مطرح می‌کنند در حالی که خود اینستاگرام تصاویر حاج قاسم را فیلتر می‌کند و اگر قرار است اعتراض کنیم، باید به این مسائل اعتراض کنیم.

به کسی رای می دهیم که دشمن از رای آوردن او ناراحت شود

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی اردبیل ادامه داد: هیچ چیز پیش شهید رئیسی عزیزتر از خدا و اسلام نبود، ما به رئیس جمهوری رای خواهیم داد که دشمن از رای آوردن او بسوزد و ناراحت شود.

موسوی با بیان اینکه شهید رئیسی هم مجری قانون و هم پایبند به قانون بود و تناقض در کلام نداشت، اظهار کرد: آن ذریه حضرت علی (ع) نه به آمریکا، انگلیس و فرانسه سواری داد و نه مانند عربستان گاو شیرده آنها شد؛ اینها شعار و سخن نیست و عین واقعیت و شخصیت شهید رئیسی بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی اردبیل مردم‌داری و رسیدگی به مشکلات مردم را ویژگی بارز دیگر شهید رئیسی عنوان کرد و گفت: مردمداری از پشت شیشه دودی نمی‌شود و نباید مردم را با این چیزهای ساده فریب بدهیم.

وی در ادامه با ذکر برخی ویژگی‌های نظام فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی غرب اظهار کرد: ویژگی بارز غرب این است که می‌گویند لازمه حاکمیت پنج درصد دنیا بر ۹۵ درصد دیگر این است که انسان‌ها در پی امیال حیوانی بروند و از همین رو هر آنچه که مربوط به هوای نفس انسان می‌شود را به قانون تبدیل می‌کنند اما در حکومت‌داری اسلام عقل و انسانیت حکم می‌کند.

موسوی عنوان کرد: چنان که پیش‌تر نیز مقام معظم رهبری فرمودند، هر کسی از این هیولای چند دست و پا (آمریکا) بخواهد یک آمال و آرزو بسازد، خائن است و این در حالی است که امروز عده‌ای می‌خواهند آن را تطهیر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهدای ترور و امنیت در کشور گفت: سند ۱۷ هزار شهید ترور در کنار سایر شهدا از جمله شهدای امنیت برای بی‌آبرو کردن آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها کافی است؛ همان‌ها که این مردم عادی را کشتند به صدام، آمریکا و فرانسه پناهنده شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی اردبیل تاکید کرد: رئیسی خدامحور بود نه کدخدا محور، اهل حاشیه نبود و سرزنش سرزنش‌کنندگان او را از مسیرش منحرف نکرد و امیدواریم با رای حداکثری مردم شخصی اصلح روی کار بیاید که مسیر این شهید عزیز را ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، مراسم چهلمین روز شهادت سیدابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت پیش از نماز ظهر و عصر با حضور جمعی از مردم، مسئولان و خانواده شهدا در محل مصلای اردبیل برگزار شد.

نظر شما