شناسهٔ خبر: 66904358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش حامیان تشکیل کشور مستقل فلسطینی

بمباران‌های پی در پی قتل عام و نسل کشی فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به ویژه پس از هفتم اکتبر سبب شد روند شناسایی کشور فلسطینی، شتاب فزاینده گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در تازه‌ترین اقدام سه کشور اسپانیا، نروژ و جمهوری ایرلند اعلام کردند از امروز به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. با اقدام این سه کشور، شمار کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخته اند به ۱۰ کشور از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه رسیده است.
سیمون هریس نخست وزیر ایرلند پس از اعلام به رسمیت شناختن رسمی کشور مستقل فلسطینی گفت: امروز ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام می‌کنند که ما کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم. من اطمینان دارم دیگر کشور‌ها در هفته‌های آینده، به این روند مهم خواهند پیوست. "  

<div id="video-display-embed-code_11162767"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4246172/11162767?width=600&height=350"></script></div>


هواداری ایرلندی‌ها از حقوق فلسطینیان قدمتی طولانی دارد.
جیم کوران تحلیل گر سیاسی ایرلندی در این باره می‌گوید: بالفور (وزیر خارجه وقت انگلیس) طرحی را برای تجزیه ایرلند و واگذاری بخشی از آن به انگلیسی‌ها اجرا کرد و با طراحی مشابه، فلسطین را تجزیه کرد و به صهیونیست‌ها سپرد بنا بر این ما مردم ایرلند شرایط فلسطینینان را کاملا درک می‌کنیم و اکثریت مردم ایرلند هر کجای جهان که باشند کاملا پشتیبان مردم فلسطینند.
استقبال از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در میان مردم و برخی سیاستمداران در کشور‌های اروپایی به بالاترین میزان رسیده است.
یوناس گار استوره نخست‌وزیر نروژ در این باره می‌گوید: "در میانه یک جنگ با ده‌ها هزار کشته و زخمی، ما باید تنها جایگزینی را که راه حلی سیاسی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ارائه می‌دهد زنده نگه داریم و آن، راه حل دو کشوری است تا آنها در کنار هم در صلح و امنیت زندگی کنند. "
به عقیده شماری از کارشناسان اسپانیا به مشوق کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی مبدل شده است.
خوزه مانوئل آلباریس وزیر خارجه اسپانیا در این باره می‌گوید: ما کشور‌های آزاد اسپانیا، نروژ و ایرلند، با این اقدام به هدفمان که پایان بحران فلسطین و همزیستی مسالمت آمیز است نزدیکتر می‌کند.
افزایش استقبال از تاسیس کشور مستقل فلسطینی خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت و یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم اسرائیل در واکنش گفت این به رسمیت شناختن‌ها پاداشی برای جهادی‌های حماس و جمهوری اسلامی ایران است.
رژیم اشغالگر قدس که در ۷ ماه اخیر، با کشتن بیش از ۳۵ هزار فلسطینی نتوانسته است به اهدافش در نابودی حماس و کشتار همه مردم فلسطین دست یابد، سفیرانش را از مادرید، اسلو و دوبلین فراخواند و سفیران این کشور‌ها را احضار و تهدید کرد. این در حالی است که دو کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا یعنی اسلوونی و مالت نیز اعلام کرده‌اند تا هفته‌های آینده کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهند شناخت.
از زمان اشغال فلسطین به دست صهیونیست ها، مردم فلسطین با اهدای شهدای فراوان در عملیات مقاومت، توانسته اند بر شمار کشور‌های حامی خود بیفزایند به گونه‌ای که اکنون از ۱۹۳ کشور جهان، ۱۴۳ دولت، کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخته اند و این فهرست، در حال کامل شدن است.

 

 


با صدا‌ها:
۱ - سیمون هریس - نخست وزیر ایرلند
۲ - جیم کوران- تحلیلگر سیاسی ایرلندی
۳ - یوناس گار استوره - نخست وزیر نروژ
۴ - خوزه مانوئل آلباریس - وزیر خارجه اسپانیا
---------

نظر شما