شناسهٔ خبر: 66862100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گاردین؛

تقریباً یک میلیون نفر در اروپا هر شب بی خانمان هستند

بنابر گزارش‌های رسمی، بی خانمانی در سراسر اتحادیه اروپا و انگلیس در حال بدتر شدن است و تنها دانمارک و فنلاند در مهار آن پیشرفت‌هایی داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  روزنامه گاردین به نقل از یک گزارش جدید نوشت تقریباً یک میلیون نفر هر شب در سراسر اروپا بی خانمان هستند.
فانتسا، فدراسیون سازمان‌های ملی که با بی‌خانمان‌ها سر و کار دارند، گفت این رقم که تنها «واضح‌ترین نوع» بی‌خانمانی را نشان می‌دهد، "ناکامی کشور‌های اروپایی را در تبدیل مسکن به یک حق اساسی برای شهروندان خود برجسته می‌سازد. "
بنابر برآوردها، حداقل ۸۹۵۰۰۰ نفر هر شب بی خانمان می‌شوند؛ این رقم یعنی جمعیتی معادل شهری مثل مارسی یا تورین.
این داده‌های جمع‌آوری‌شده از کشور‌های اتحادیه اروپا و انگلیس، سوابق سرشماری و ارقام مقامات محلی را در بر می‌گیرد و «حداقل برآورد» است، چرا که اعداد و ارقام برای هر شش دسته‌ای که نویسندگان گزارش بنابر آن بی خانمانی را تعریف کرده اند، در دسترس نبود.  

تقریباً یک میلیون نفر در اروپا هر شب بی خانمان هستند تقریباً یک میلیون نفر در اروپا هر شب بی خانمان هستند تقریباً یک میلیون نفر در اروپا هر شب بی خانمان هستند تقریباً یک میلیون نفر در اروپا هر شب بی خانمان هستند


این دسته‌بندی‌ها شامل افرادی است که در شرایط نامناسب می‌خوابند، افرادی که در اسکان اضطراری هستند و "بی‌خانمان‌هایی که به‌طور موقت در خانه‌های معمولی با خانواده و دوستان خود زندگی می‌کنند. "
دسته آخر که شامل حال بسیاری از افراد در کشور‌هایی مثل ایسلند می‌شود شامل کسانی است که بدلیل فقر، از خانه بیرون شده اند و مجبورند با خانواده یا دوستانشان زندگی کنند.
فریک اسپینویجن مدیر فانتسا گفت: "بیشتر دولت‌ها در اروپا همچنان در مقابله با بحران بی خانمانی ناکام بوده اند، عموم مردم را ناامید می‌کنند و منابع را برای مدیریت ناکارآمد مشکل هدر می‌دهند. "
همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ برای مبارزه با بی خانمانی تلاش کنند. با این حال، این گزارش می‌گوید که این مشکل در حال بدتر شدن است و تنها فنلاند و دانمارک در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته اند.
تعداد بی خانمان‌ها در دانمارک بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به میزان ۱۰ درصد کاهش یافت، که به گفته نویسندگان گزارش نشان می‌دهد این کشور «یکی از کشور‌هایی است که پیشرفت آشکاری در این زمینه دارد» و می‌تواند الگویی برای دیگران باشد.
در آلمان، داده‌های رسمی سرشماری در سال ۲۰۲۲ تعداد بی‌خانمان‌ها را ۲۶۲ هزار و ۶۴۵ نفر اعلام می‌کند، اسپانیا در همان سال کمی بیش از ۲۸۵۰۰ نفر را ثبت کرده است، در حالی که در ایرلند، جایی که کمبود مسکن علاوه بر دودستگی‌های اجتماعی دورنمای دولت این کشور را برای انتخاب مجدد تهدید می‌کند، تعداد رسمی بی خانمان‌ها در پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۱۶۳۲ نفر رسیده است.
در این گزارش آمده است که تعداد افرادی که به دنبال خدمات اقامتی در ایرلند هستند طی دو سال ۴۰ درصد افزایش یافته است.
فانتسا همچنین مسکن‌های بی کیفیت را بررسی کرد و دریافت که تعداد قابل توجهی از مردم در انگلیس، فرانسه، بلغارستان و مجارستان در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که نامرغوب و نامناسب برای زندگی هستند.
وضعیت مسکن در مجارستان نیز به شدت مشکل دار است. از هر هشت خانواده در بلغارستان، یک خانواده در مسکن‌های بدون دستشویی سرپوشیده زندگی می‌کنند.
با این حال، مسکن نامناسب فقط متعلق به اروپای شرقی نیست. نویسندگان گزارش دریافتند در سال ۲۰۲۰، تقریباً یک پنجم جمعیت فرانسه در خانه‌هایی زندگی می‌کردند که برای زندگی نامناسب بود.
تقریباً یک چهارم از کسانی که در خانه‌های اجاره‌ای در انگلیس زندگی می‌کردند نیز همین وضع را دارند.
طبق گزارش دفتر رسمی اطلاعات اتحادیه اروپا، یورواستات، تقریباً ۲۰ میلیون نفر در سراسر این بلوک در سال ۲۰۲۰ از نوعی «محرومیت مسکن» رنج می‌برند.
این گزارش می‌گوید: این به درصد افرادی که در خانه‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند نیز اشاره دارد که حداقل یکی از معیار‌های زیر را دارند: خانوار‌هایی با سقف چکه‌دار، بدون حمام/دوش و بدون دستشویی سرپوشیده، یا خانه‌هایی که خیلی تاریک محسوب می‌شوند.

نظر شما