شناسهٔ خبر: 66905215 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جاسوسی، رخنه اینترنتی و ارعاب علیه دیوان بین المللی دادگستری توسط صهیونیست‌ها

روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی، به بررسی اقدامات جاسوسی، رخنه در رایانه‌ها و هراس افکنی ۹ ساله رژیم صهیونیستی علیه دیوان بین المللی دادگستری پرداخت.

صاحب‌خبر -

جاسوسی، رخنه اینترنتی و ارعاب اسرائیل علیه دیوان بین المللی دادگستری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه گاردین نوشت اسرائیل در ۹ سال گذشته تلاش کرده است دیوان بین المللی دادگستری را از رسیدگی به جرایم این رژیم باز دارد و در این راه از هیچ اقدامی همچون ایجاد ارعاب و جاسوسی علیه قضات این دیوان، ابا نداشته است.
این روزنامه افزود: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به ویژه به نفوذ در رایانه‌های دیوان بین المللی دادگستری، بسیار علاقه‌مند بوده است. به نوشته گاردین، زمانی که کریم خان، قاضی این دیوان اعلام کرد در پی صدور دستور بازداشت مقامات اسرائیلی و حماس است افزود هرگونه تلاش به منظور ترساندن، مانع تراشی یا تلاش علیه کارکنان این دیوان باید فورا متوقف شود.
به نوشته گاردین، اگرچه قاضی دیوان بین المللی دادگستری، جزئیات درباره تهدید قضات یا رخنه در رایانه‌های آنان را افشا نکرد، به ماده‌ای در اساسنامه این دیوان اشاره کرد که چنین اقدامات را مجرمانه اعلام کرده است. وی افزود اگر این اقدامات ادامه یابد، دفتر وی در واکنش، تردید نخواهد کرد. این روزنامه با افشاگری نوشت اگرچه قاضی دیوان، به مرجع این جاسوسی، رخنه و ارعاب اشاره نکرد، بررسی گاردین نشان می‌دهد اسرائیل یک دهه است که علیه دیوان بین المللی دادگستری، دست به کار شده است.
در بررسی مشترک گاردین و مجله +۹۷۲ و لوکال کال (Local Call) در اسرائیل معلوم شد رژیم صهیونیستی، سازمان جاسوسی خود را به کار گرفته است تا علیه دیوان بین المللی دادگستری اقدام کند و رژیم اشغالگر قدس، یک دهه است که با اقداماتی همچون تهدید کارکنان، رخنه در رایانه‌های آنان، ایجاد ارعاب، بی آبرو کردن، جاسوسی و وارد آوردن فشار، به "جنگ" علیه این دیوان مشغول است.
گاردین نوشت منظور اسرائیل از این جنگ، بازداشتن دیوان بین المللی دادگستری از بررسی درباره جرایم جنگی این رژیم و پیشگیری از صدور دستور بازداشت نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل است.
گاردین نوشت اکنون معلوم شده است سازمان جاسوسی اسرائیل، گفتگو‌های تلفنی کارکنان دیوان بین المللی دادگستری، از جمله کریم خان را مخفیانه شنود و ضبط می‌کند، رایانامه‌ها و پیامک‌های رایانه‌ها و تلفن‌های آنان را نگاه می‌کند، به جاسوسی علیه مقامات این دیوان ادامه می‌دهد و آنان را تهدید می‌کند. به نوشته گاردین، در "جنگ" اسرائیل علیه دیوان بین المللی دادگستری، علاوه بر موساد، سازمان جاسوسی خارجی شین بت، سازمان جاسوسی داخلی امان، سازمان جاسوسی ارتش و واحد ۸۲۰۰ که ویژه جاسوسی سایبری اسرائیل است، دست دارند. این اطلاعات جاسوسی سپس در اختیار نخست وزیر، وزیر دادگستری، خارجه و امور راهبردی رژیم اشغالگر قدس قرار می‌گیرد.
به نوشته گاردین، برای تهیه گزارش "جنگ" اسرائیل علیه دیواین بین المللی دادگستری، با ده‌ها افسر فعلی و پیشین اسرائیل، مقامات اسرائیل، مقامات عالی رتبه دیوان بین المللی دادگستری، دیپلمات‌ها و وکلای حقوقی آشنا با اقدامات اسرائیل، مصاحبه شده است.

نظر شما