شناسهٔ خبر: 66936860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لاوروف: آمریکا به درگیری‌های خاورمیانه دامن می‌زند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت: ایالات متحده در مورد تعهد خود به راه حل عادلانه برای مشکل فلسطین صحبت می‌کند، در حالی که در واقع به آتش درگیری‌های خاورمیانه دامن می‌زند.

صاحب‌خبر -

لاوروف: آمریکا به درگیری‌های خاورمیانه دامن می‌زند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از اسپوتنیک سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت که ایالات متحده در مورد تعهد خود به راه حل عادلانه برای مشکل فلسطین صحبت می‌کند، در حالی که در واقع به آتش درگیری‌های خاورمیانه دامن می‌زند.
لاوروف در گفتگو با اسپوتنیک گفت: آمریکایی‌ها همچنان علناً در مورد تعهد خود به راه حل عادلانه برای مشکل فلسطین صحبت می‌کنند، اما در عمل نزاع در خاورمیانه را تشدید می‌کنند.
لاوروف خاطرنشان کرد: واشنگتن به مدت شش ماه مانع از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه شد و در نهایت زمانی که آمریکایی‌ها مجبور شدند در مارس گذشته، در مورد رای گیری با احتیاط عمل کنند، شورای امنیت قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار توقف درگیری‌ها شده بود و نماینده آمریکایی بدون کوچکترین خجالتی گفت که این سند شورای امنیت سازمان ملل الزام آور نیست.
حمله اسرائیل به غزه تاکنون بیش از ۳۶۰۰۰ کشته و بیش از ۸۱۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است که اکثر آنها کودکان و زنان هستند که به بیمارستان‌ها منتقل شده اند و بیش از ۷۰۰۰ نفر همچنان در سراسر نوار غزه در زیر آوار‌های ناشی از بمباران مداوم مفقود هستند.
همه مناطق نوار غزه دچار بحران گسترده آب و غذا هستند که در نتیجه تخریب زیرساخت ها، خطوط آب شیرین کن و نیروگاه‌ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. این در حالی است که سازمان ملل با ادامه جنگ بین حماس و اسرائیل نسبت به عواقب بحران گرسنگی که ساکنان این منطقه با آن مواجه هستند، هشدار داده است.
از زمان آغاز جنگ ویرانگر نوار غزه، در ۷ اکتبر، ارتش اسرائیل محاصره نوار غزه را تشدید کرد و آب، غذا، دارو، برق و سوخت جمعیت حدود ۲.۳ میلیون نفری نوار غزه را قطع کرد.

نظر شما