شناسهٔ خبر: 66901021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس/

از توقیف بنز ۸۰ میلیاردی قاچاق تا دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی

زهرا عسگری

در اخبار کوتاه پلیس فارس که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها ارسال شده است، اخباری نظیر توقیف بنز ۸۰ میلیارد ریالی قاچاق، دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی، دستگیری سارق درون خودرو، کشف سوخت‌های قاچاق و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۸ خردادماه از توقیف بنز خارجی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی مطلع شند سواری بنز قاچاق در یکی از خیابان‌های شیراز پارک است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران انتظامی پس از شناسایی دقیق و هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری بنز خارجی را کشف کنند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مشخص شدند که پلاک‌های آن جعلی و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش خودرو مذکور ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

ملک‌زاده با تصریح اینکه پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد، گفت: برخورد با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

پرونده کلاهبردار اینستاگرامی با ۳۵ شاکی بسته شد

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی خبر داد که از ۳۵ نفر مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود و گفت: در پی گزارشی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری فردی در قالب فروش گوشی تلفن همراه در بستر اینستاگرام، تیمی از کارشناسان پلیس فتا مسئول پیگیری و بررسی موضوع شدند.

علی‌اصغر محمدپور افزود: در پیگیری‌های پلیسی انجام شده مشخص شد که متهم از ۳۵ نفر دیگر به همین شیوه تحت پوشش فروش تلفن همراه آیفون در بستر اینستاگرام کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی جهرم ادامه داد: با توجه به آشکار شدن ابعاد جدید پرونده، اقدامات فنی انجام و مشخص شد مبالغ کلاهبرداری شده به  حساب فردی طلافروش واریز و متهم از آن طریق اقدام به خرید سکه نموده تا هیچ ردی از خود به جای نگذارد.

محمدپور تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با هوشیاری متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی با ورود به مخفیگاهش وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم تا کنون از ۳۵ نفر به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده است، گفت: مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان بازگردانده داده شد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان درخواست کرد حتما از سایت‌های رسمی اقدام به خرید نمایند و به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا یا اطمینان از صحت ادعای فرد در بستر اپلیکیشن‌ها اقدام به پرداخت وجه ننمایند و همچنین مراقب شرکت‌های هرمی و اقدامات مجرمین در این حوزه و سوء استفاده به عناوین مختلف باشند.

دستگیری سارق درون خودرو با ۱۴ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۱۴ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ فخر آباد  شیراز قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک سارق را حین سرقت شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده وی را دستگیر و به کلانتری انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در تحقیقات به عمل آمده به ۱۴ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، گفت: در بازرسی از منزل سارق مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط و باند، مدارک شناسایی و ... کشف شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز کنند.

توقیف تریلر حامل ۲۴هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از یک دستگاه تریلر، ۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، گفت: ماموران انتظامی لارستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سیدمحمد یوسفی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه ۷ میلیارد و۵۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام

نظر شما