شناسهٔ خبر: 66921115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس‌

‌از دستگیری عاملان سنگ‌پرانی به کامیون‌ها تا پایان کار سارقان فست فودها

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری عاملان سنگ‌پرانی به کامیون‌ها، دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی، دستگیری سارقان کابل‌های مخابرات، فست فود و سوپرمارکت‌ها و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی کوه‌چنار امروز، ۹ خردادماه گفت: ۶ نفر از عاملان سنگ‌پرانی که باعث ناامنی برای رانندگان کامیون‌ها شده بودند، دستگیر و روانه دادسرا شدند.

حسینعلی شیروانی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سنگ پرانی به سمت خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان، با توجه به اهمیت موضوع و استرس دیگر رانندگان، شناسایی و دستگیری افراد هنجارشکن به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق به شناسایی عاملان اصلی ناامنی و سنگ‌پرانی به سمت خودروها شدند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار ادامه داد: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی موفق شدند در این خصوص ۶ نفر که با سنگ‌پرانی باعث ناامنی و استرس برای رانندگان شده بودند را دستگیر کنند.

شیروانی با بیان اینکه در این خصوص ۳ دستگاه موتورسیکلت که متهمان با آن تردد و اقدام به سنگ پرانی می‌کردند توقیف شد، تصریح کرد: متهمان پس از اعتراف به بزه انتسابی به دادسرا معرفی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت به اموال و اشخاص جرم بوده و تبعات جبران ناپذیری در بر خواهد داشت، گفت: پلیس با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد کرد و می‌طلبد شهروندان ضمن نظارت بر فرزندان خود و کنترل هیجانات آنها، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

مخلان نظم و امنیت در دام پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۵ نفر از عوامل اصلی نزاع دسته جمعی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع دسته جمعی و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و اقدام به تخریب اموال خصوصی و عمومی در شهرجویم لارستان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سیدمحمد یوسفی افزود: با حضور پلیس و در عملیاتی مقتدرانه ۵ نفراز عوامل اصلی نزاع و درگیری که نظم و امنیت عمومی را برهم زده بودند دستگیر و به مقر انتظامی انتقال و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و سپس به زندان انتقال شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه دستگیری این افراد رضایتمندی مردم را در پی داشت، ضمن هشدار به افراد مخل نظم و امنیت و تاکید بر اینکه شهروندان برای حل مشکل و اختلاف‌های خود از راه‌های قانونی اقدام کنند، گفت: پلیس به منظور ایجاد امنیت اجتماعی مردم در سطح جامعه با تمام توان و به صورت شبانه روز تلاش می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان سرقت‌های سریالی سیم  برق و کابل مخابرات در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از دستگیری سارقین سیم برق و کابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد و با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی عزمی همگانی را می‌طلبد، گفت: برخورد قاطعانه پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

حمیدرضا صالحی‌فرد افزود: در راستای رسیدگی به مطالبه چندین تن از شهروندان مبنی بر وقوع سرقت سیم برق و کابل‌های مخابراتی در شهرستان در هفته‌های اخیر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را با هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمین ۱۵۰ متر سیم برق و کابل مخابراتی مسروقه کشف شد، تصریح کرد: سارقین پس از اقرار به ۱۰ فقره سرقت، برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

جاساز ۳۴۴ کیلو تریاک زیر کنسانتره سنگ آهن لو رفت

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۴۴ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار کنسانتره سنگ آهن در شهرستان نی‌ریز خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامی نی‌ریز حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی قطرویه ـ سیرجان به یک دستگاه کامیون حامل بار کنسانتره سنگ آهن که کنار جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی پس از انتقال کامیون به مقر انتظامی، موفق شدند در بازرسی از آن ۳۴۴ کیلوگرم تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای در کف کمپرسور جاسازی شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کار پلیس است، لذا از شهروندان عزیز می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ضمن تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

۶۰ میلیارد کالای قاچاق در منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در بازرسی از منزل مسکونی در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، روز گذشته ماموران یگان امداد شیراز با رصد هوشمندانه از دپو کالاهای خارجی قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۵۲ هزار و ۲۵۰ پاکت سیگار، ۴ هزار و ۹۸۰ بسته کاپوچینو، یک هزار و ۴۰ بسته تنباکو، ۱۰ هزار و ۲۳۴ قوطی نوشیدنی، ۹ هزار عدد فندک و ۱۰۱ بکس پیپر خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی و قانونی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع  قضایی شد.

دستگیری عاملین تیراندازی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری عاملین تیراندازی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پی وقوع ۲ فقره تیراندازی در روستاهای شهرستان اقلید، دستگیری عاملان و کشف سلاح‌های استفاده شده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

لطف‌الله محمدی افزود: در این راستا ماموران پلیس طی یک عملیات منسجم موفق شدند ۲ نفر از عاملین تیراندازی را شناسایی و دستگیر و در این رابطه یک قبضه اسلحه را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: پلیس با عاملان تیراندازی و دارندگان سلاح غیرمجاز برخورد شدید خواهد کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارق فست فسود و سوپرمارکت‌های مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری یک سارق از فست فودی و سوپرمارکت‌های این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال ارجاع چند فقره سرقت از فست فود و سوپرمارکت‌های شهر مرودشت توسط یک شخص ناشناس با شیوه کش روزنی، تیمی از ماموران کلانتری ۱۲ بعثت بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرشید زینلی افزود: سرانجام ماموران کلانتری گزارش سرقت از مغازه فست فودی دریافت و سریعا در محل حاضر شده و در یک عملیات پلیسی سارق را در حین سرقت دستگیر و یک خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به وی نیز توقیف کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اعتراف متهم به ۳ فقره سرقت وجه نقد از مغازه فست فودی و سوپرمارکت‌ها، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

انتهای پیام

نظر شما