شناسهٔ خبر: 66901725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از دستگیری رمالان مجازی تا ختم پرونده کلاهبردار اینستاگرامی در فارس از دستگیری رمالان مجازی تا ختم پرونده کلاهبردار اینستاگرامی در فارس

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری 300 میلیون ریالی از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، ضمن تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ امیرحسین سلیمانی افزود: در بررسی تکمیلی مشخص شد که مدتی پیش شاکیه با

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری 300 میلیون ریالی از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، ضمن تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی افزود: در بررسی تکمیلی مشخص شد که مدتی پیش شاکیه با کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا شده و سپس مدیران این کانال خود را فالگیر و رمال معرفی و با وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلاتش در زندگی، مبلغ 300 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای فارس با اشاره به اینکه متهمین 2 خانم میانسال و جوان بودند، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان آنان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این دو خانم تا کنون مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال با همین شگرد از  5 شهروند شیرازی دیگر کلاهبرداری کرده بودند، گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهمین پس از مواجهه با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان داشتند با تبلیغات در فضای مجازی، خود را به عنوان فالگیر و رمال معرفی و پس از جلب اعتماد شکات و سوء استفاده از سادگی آنها و با دادن امید‌های واهی در خصوص موضوعات مختلف و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردیم.

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند؛ تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به ‌خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کند اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست: در خصوص در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

پرونده کلاهبردار اینستاگرامی با 35 شاکی بسته شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم نیز گفت: در پی گزارشی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری فردی در قالب فروش گوشی تلفن همراه در بستر اینستاگرام، تیمی از کارشناسان پلیس فتا مسئول پیگیری و بررسی موضوع شدند. 

سرهنگ "علی‌اصغر محمدپور" افزود: در پیگیری‌های پلیسی انجام شده مشخص شد که متهم از 35 نفر دیگر به همین شیوه تحت پوشش فروش تلفن همراه آیفون در بستر اینستاگرام کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی جهرم ادامه داد: با توجه به آشکار شدن ابعاد جدید پرونده، اقدامات فنی انجام و مشخص شد مبالغ کلاهبرداری شده به  حساب فردی طلافروش واریز و متهم از آن طریق اقدام به خرید سکه نموده تا هیچ ردی از خود به جای نگذارد.

سرهنگ "محمدپور" خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با هوشیاری متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی با ورود به مخفیگاهش وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم تا کنون از 35 نفر به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده است، گفت: مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان بازگردانده داده شد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان درخواست کرد حتما از سایت‌های رسمی اقدام به خرید نمایند و به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا یا اطمینان از صحت ادعای فرد در بستر اپلیکیشن‌ها اقدام به پرداخت وجه ننمایند و همچنین مراقب شرکت‌های هرمی و اقدامات مجرمین در این حوزه و سوء استفاده به عناوین مختلف باشند.

انتهای پیام

نظر شما