شناسهٔ خبر: 66902293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از قتل با سلاح سرد تا پایان کار رمالان فضای مجازی در فارس

فرمانده انتظامی شیراز گفت: قاتل و همدستش که بامداد امروز یک نفر را در شیراز به قتل رسانده بودند در کمتر از ۲ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد امروز هشتم خرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره درگیری منجر به قتل در بلوار شهید "چمران" شیراز دریافت شد و بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان مشخص شد که سرنشینان سواری پژو 405 با راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت بحث و مشاجره داشته و سپس درگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در این درگیری هر 2 سرنشین خودرو با سلاح سرد راکب و ترکنشین را با سلاح سرد به شدت مجروح که منجر به قتل یکی از آنان و مجروحیت دیگری می‌شود و ضاربین سریع از محل متواری می‌شوند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: پس از دریافت این گزارش، طرح مهار اجرا شد و ماموران انتظامی موفق شدند در کمتر از 2 ساعت با اقدامات فنی و تخصصی مخفیگاه قاتل و همدستش را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهمین اعزام و موفق شدند قاتل و همدستش (25 و 36 ساله) را دستگیر کرده و به مقر انتظامی انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه فرد مجروح به بیمارستان اعزام و متهمان علت و انگیزه قتل را بحث و مشاجره لفظی اعلام کردند، افزود: قاتل و همدستش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شیراز به شهروندان توصیه کرد تا در اختلافات به مراجع قانونی مراجعه کرده و با سعه صدر و گذشت در حق یکدیگر از بروز اینگونه حوادث ناگوار که مضرات جبران ناپذیری برای خانواده‌ها به دنبال دارد جلوگیری کنند.

پایان کار رمالان فضای مجازی

همچنین رئیس پلیس فتای استان از شناسایی 2 خانم جوان و میانسال که از طریق رمالی در فضای مجازی مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری 300 میلیون ریالی از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، ضمن تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی تکمیلی مشخص شد که مدتی پیش شاکیه با کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا می‌گردد و سپس مدیران این کانال خود را فالگیر و رمال معرفی و با وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلاتش در زندگی، مبلغ 300 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به اینکه متهمین 2 خانم میانسال و جوان بودند، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان متهمان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این دو خانم تاکنون مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال با همین شگرد از 5 شهروند شیرازی دیگر کلاهبرداری کرده بودند، گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهمین پس از مواجهه با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و بیان داشتند با تبلیغات در فضای مجازی، خود را به عنوان فالگیر و رمال معرفی و پس از جلب اعتماد شکات و سوء استفاده از سادگی آنها و با دادن امید‌های واهی در خصوص موضوعات مختلف و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردیم.

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند؛ تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کند اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

پرونده کلاهبردار اینستاگرامی با 35 شاکی بسته شد

فرمانده انتظامی جهرم نیز از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی خبر داد که از 35 نفر مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور در تشریح این خبر بیان داشت: در پی گزارشی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری فردی در قالب فروش گوشی تلفن همراه در بستر اینستاگرام، تیمی از کارشناسان پلیس فتا مسئول پیگیری و بررسی موضوع شدند.

وی افزود: در پیگیری‌های پلیسی انجام شده مشخص شد که متهم از 35 نفر دیگر به همین شیوه تحت پوشش فروش تلفن همراه آیفون در بستر اینستاگرام کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی جهرم ادامه داد: با توجه به آشکار شدن ابعاد جدید پرونده، اقدامات فنی انجام و مشخص شد مبالغ کلاهبرداری شده به حساب فردی طلافروش واریز شده و متهم از آن طریق اقدام به خرید سکه کرده تا هیچ ردی از خود به جای نگذارد.

سرهنگ محمدپور تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با هوشیاری متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی با ورود به مخفیگاهش وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم تاکنون از 35 نفر به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده است، گفت: مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان بازگردانده داده شد.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان درخواست کرد حتما از سایت‌های رسمی اقدام به خرید کنند و به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا یا اطمینان از صحت ادعای فرد در بستر اپلیکیشن‌ها اقدام به پرداخت وجه نکنند و همچنین مراقب شرکت‌های هرمی و اقدامات مجرمین در این حوزه و سوء استفاده به عناوین مختلف باشند.

انتهای پیام/424

نظر شما