شناسهٔ خبر: 67507927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تردد ۳۴۱ شناور تجاری با رشد ۱۶ درصدی در بندر امیرآباد

سید نوید ساداتی

با ارائه خدمات مطلوب و ایمنی در مسیر تردد شناورها در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۴۱ فروند شناورهای تجاری به بندر امیرآباد تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از دلایل مهم رغبت تجار و صاحبان کالاها به این بندر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نگهداری کالاهای اساسی و بهره‌مندی از طرق مختلف حمل و نقل در این بندر است. همچنین می‌توان به دانش و توان نیروهای مجرب این بندر به ویژه در زمینه تخصصی دریایی اشاره کرد که با رصد و پایش به موقع مسیرها، نقشه‌ها و اقدامات لازم توانسته‌اند زمان انتظار کشتی‌ها را کاهش داده و علاوه بر ارائه خدمات مناسب میزان رضایت مشتریان، صاحبان کالا و مالکان کشتی را به همراه داشته باشد.

محمدعلی موسی‌پور گرجی با اعلام این خبر گفت: بندر امیرآباد با ظرفیت اسمی ۷.۵ میلیون تن و ۱۵ پست اسکله فعال جهت پهلوگیری انواع شناورها در کنار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با اقدامات لازم جهت هیدروگرافی و لایروبی و ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد را به ثبت برساند.

موسی‌پور در تشریح دیگر دلایل افزایش ورودی شناورهای تجاری به بندر امیرآباد اظهار کرد: زیرساخت های بندری، ارتقا فرآیند تخلیه و بارگیری، افزایش میزان تعامل و رفع موانع پیش روی تجار و صاحبان کالا از جمله دلایل افزایش تردد کشتی‌های به بندر امیرآباد محسوب می شود.

مدیر کل بندر امیرآباد در پایان به برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت رفع دغدغه های صاحبان کالا پرداخت و افزود: در صدد ارتقاء تجهیزات تخلیه و بارگیری هستیم که علاوه بر سرعت تخلیه و بارگیری انواع کالا و استانداردسازی مدت زمان سرویس‌دهی به شناورها، رضایت مطلوب را برای  ذی‌نفعان فراهم نمائیم.

انتهای پیام

نظر شما