شناسهٔ خبر: 67292130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حادثه تروریستی کرمان، محور یک مسابقه دانش آموزی در لارستان فارس شد+فیلم

لارستان- ایرنا- «مسابقه معمایی ۱۴:۵۰» یک مسابقه در قالب اتاق فرار و در ژانر معمایی است که با محوریت حادثه تروریستی کرمان طراحی شد و ۳۲ گروه چهار نفره از دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول شهرستان لارستان فارس طی سه روز در این مسابقه رقابت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایده اولیه این مسابقه، سناریو نویسی، طراحی و اجرای آن را چهار نفر از دانش آموزان مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی لارستان که سه نفر از آنها پایه هفتم و یک نفر دهم هستند، آغاز کردند که راهنمایی دو نفر از معلمان و حمایت مدیر و معاون مدرسه را درپی داشت.

دانش آموزان در این مسابقه که از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه سال جاری برگزار شد، در قالب گروه های چهار نفره شرکت کردند و در مجموع مورد استقبال ۳۲ گروه شامل ۲۴ گروه از دانش آموزان پسر و هشت گروه از دانش آموزان دختر قرار گرفت.

هزینه ورودی برای هر گروه ۲ میلیون ریال و جوایز گروه های اول تا سوم به ترتیب ۱۲، هشت و چهار میلیون ریال به همراه لوح تقدیر بوده است.

حادثه تروریستی کرمان، محور یک مسابقه دانش آموزی در لارستان فارس شد+فیلم

در روند این مسابقه از محتواهای فرهنگی و موضوعات مرتبط با داعش، جبهه مقاومت و شهدای امنیت نیز استفاده شد و شرکت کنندگان در نقش گروه خنثی کننده بمب در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در کرمان ظاهر شدند.

حادثه تروریستی کرمان، محور یک مسابقه دانش آموزی در لارستان فارس شد+فیلم

در بخشی از مراحل «مسابقه معمایی ۱۴:۵۰» وسایل الکترونیکی مختلفی مانند تایمر و مانع لیزری به کار رفت و در پایان هر گروه بر اساس تعداد خطاها، تعداد راهنمایی های گرفته شده و سرعت عملکرد ارزیابی شدند و رده بندی صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، ۲ انفجار تروریستی انتحاری عصر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد که منجر به شهادت ۹۶ نفر شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

نظر شما