شناسهٔ خبر: 67507861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازگشت به ادبیات نمایشی کهن با برگزاری جشنواره ملی تئاتر اقتباس

اصفهان-مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با برگزاری جشنواره ملی تئاتر اقتباس قصد داریم به ادبیات نمایشی کهن بازگشته و از حضور ادبیات خارجی در کشور کم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید نیلی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس که در شهرستان شاهین شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: بهترین زبان برای آموزش به کودکان و رفع بسیاری از دغدغه‌ها، زبان نمایش است.

وی ادامه داد: ما از نظر پشتیبانی در حوزه تئاتر، برطرف کردن نیاز هنرمندان عرصه نمایش و استفاده مناسب از دانش‌آموختگان این عرصه نتوانستیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم اما با برگزاری این جشنواره قصد داریم به ادبیات نمایشی کهن بازگشته و از حضور ادبیات خارجی در کشور کم کنیم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع جشنواره شاهین شهر بسیار مهم است و نگاه ما به این رویداد به جای صرف هزینه، تولید محتواست.

نیلی در ادامه گفت: اگر بنای یک جشنواره از ابتدا به درستی نهاده شود می‌تواند تداوم داشته باشد و این جشنواره هم با توجه به زیرساخت صحیح متناسب با آداب و رسوم و ادبیات کهن این مرز و بوم بادوام به نظر می‌رسد.

توجه ویژه به شبکه شهرهای خلاق

مدیر طرح و برنامه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس گفت: با توجه به اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شهرها توسط شهرداری‌ها حمایت می‌شود جای خرسندی است که شهرداری شهر نیز به این عرصه وارد شده است.

علی ایزدی افزود: ۵۹ جشنواره در کشور برگزار می‌شود که جشنواره اقتباس نیز بعنوان شصتمین جشنواره کشوری به جشنواره‌ها افزوده شد.

وی یادآور شد: ما در این زمینه حتماً از این ایده‌های خلاقانه حمایت می‌کنیم چرا که شبکه شهرهای خلاق بسیار مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نظر شما