شناسهٔ خبر: 66887811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از دستگیری عاملان نزاع و درگیری تا توقیف کامیون با ۲۷ هزار لیترگازوئیل

مهم‌ترین حوادث ۷ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کامیون با ۲۷ هزار لیترگازوئیل قاچاق درکوار توقیف شد

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد انتقال یک محموله سوخت خارج از شبکه توزیع را از طریق محور‌های مواصلاتی این شهرستان دارند، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرارگرفت.

او افزود: مأموران انتظامی بخش طسوج، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون که در محور کوار به فیروزآباد درحال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی کوار ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی از این کامیون ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در بلوار "قدس" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی و تیراندازی با سلاح ساچمه‌زنی در بلوار قدس مرودشت، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ بعثت برای بررسی موضوع به محل اعزام و دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران در بررسی اولیه مطلع شدند حدود ۱۰ نفر به علت اختلاف خانوادگی با یکدیگر درگیر و یکی از آنها با سلاح ساچمه زنی اقدام به تیراندازی به سمت درب منزل یکی از منازعین نموده که تعداد ۷ پوکه تیر ساچمه زنی نیز توسط مامورین در محل کشف شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در این درگیری ۲ نفر از ناحیه سر با سنگ وچوب مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند، تصریح کرد: ماموران انتظامی اقدامات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند ۶ نفر از عاملان اصلی درگیری را دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان درخواست کرد که مشکلات خود را از راه قانونی و با گفتگو حل کنند تا دیگر شاهد بروز چنین درگیری‌هایی در سطح شهر نباشیم.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت به مخلان نظم و امنیت هشدار داد: پلیس شهرستان مرودشت با قاطعیت کامل با مخلین نظم و امنیت و کسانی که بخواهند به هر نوعی امنیت و آرامش شهروندان را بر هم زنند برخورد خواهد کرد.

دستگیری عاملین نزاع و درگیری در زرین‌دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از دستگیری عاملین نزاع دسته جمعی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع دسته جمعی در مرکز شهرستان و مصدومیت یک نفر بر اثر اصابت سلاح سرد (چاقو) و انتقال وی به مراکز درمانی، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور پلیس و در عملیاتی مقتدرانه ۲ نفر از عاملین نزاع و درگیری که نظم و امنیت عمومی را برهم زده بودند دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ صالحی‌فرد با بیان اینکه دستگیری این افراد رضایتمندی مردم را در پی داشت، خاطر نشان کرد: پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت نمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۸ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق قطعات اتومبیل با ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات اتومبیل از جمله باطری در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه تحقیقات انجام شده توسط ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه منجر به شناسایی و دستگیری متهم ۴۲ ساله حین سرقت قطعات تریلر شد، افزود: متهم در بررسی فنی پلیس به ۸ فقره سرقت قطعات اتومبیل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در راستای پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف ۵ تریلر حامل سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۵ دستگاه تریلر حامل ۷ هزار و ۷۵۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان با انجام اقدامات فنی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله ۵ دستگاه تریلر تانکردار در سطح حوزه استحفاظی و جاده‌های مواصلاتی مطلع شدند.

او افزود: در ادامه ماموران با شناسایی مسیر تردد کامیون‌ها، با هماهنگی قضایی اقدام به متوقف کردن آنها کردند.

فرمانده انتظامی لارستان اضافه کرد: ماموران در بازرسی از این کامیون‌ها موفق به کشف در مجموع ۷ هزار و ۷۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع شدند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در پی دستگیری سارق حرفه‌ای به اتهام چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات، یک دستگاه موتورسیکلت هوندا با ارکان مخدوش را در زمان دستگیری کشف کردند.

او افزود: پس از انجام کارشناسی و استعلام از سامانه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه سارق به مرجع قضایی معرفی و موتورسیکلت برابر دستور قضایی با احراز هویت تحویل مالک شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده افراد مشکوک در محل سکونت خود مراتب بلافاصله را به پلیس گزارش دهند.

دستگیری سارق و کشف ۵ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی زرقان از دستگیری سارق و کشف ۵ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی محمدی فرد اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در حوزه استحفاظی و در اجرای طرح پیشگیری، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مامورین پاسگاه انتظامی رحمت آباد با انجام اقدامات فنی در این خصوص یک نفر سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی زرقان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۵ قفره سرقت کندو عسل و تجهیزات کشاورزی اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کالای قاچاق به مصرف نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از توقیف سواری پژو خبر داد که حامل کالای بهداشتی و خوراکی قاچاق بود.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس فسا در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او ادامه داد: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد از محل متواری شد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران انتظامی با اقدام تخصصی وی را ناگزیر به توقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۶۹۲ بسته انواع مواد بهداشتی و خوراکی فاقد مجوز و قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در قیروکارزین

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: دستگیری ۱۳ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و کشف ۳۴ فقره سرقت، جمع‌آوری و دستگیری ۱۲ نفر معتاد متجاهر و ۷ نفر خرده فروش و توقیف ۹۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از نتایج این طرح‌ها بود.

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین از معرفی متهمان به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان درخواست کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

نظر شما